dc.contributor.advisor | Dastlík, Lukáš | |
dc.contributor.author | Koupalová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:51:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:51:27Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27678 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce ''Připravenost studentů 5. ročníků PF JČU k řešení problematiky šikany v praxi'' je v teoretické části zaměřena především na uchopení šikany jako pedagogického problému, zpracovává základní informace o jejím vzniku
a vývoji v třídním kolektivu a rozebírá i možné postupy při prevenci a nápravě. Výzkumná část zjišťuje postoje a názory garanta pedagogicko-psychologické přípravy, vyučujících a studentů k výuce problematiky šikany na PF JČU, zároveň prověřuje teoretické znalosti studentů. Výzkum proběhl v období prosince 2009 až března 2010 formou rozhovorů a dotazníků. | cze |
dc.format | 70 s. | |
dc.format | 70 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | student | cze |
dc.subject | připravenost | cze |
dc.subject | pedagogická fakulta | cze |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | student | eng |
dc.subject | preparedness | eng |
dc.subject | pedagogical faculty | eng |
dc.title | Připravenost studentů 5. ročníků Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity k řešení problematiky šikany v praxi | cze |
dc.title.alternative | The degree to which fifth-year students of the Pedagogical Faculty, Univerzity of South Bohemia, are trained to resolve issues of bullying at schools. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 15394 | |
dc.description.abstract-translated | The theoretical part of the bachelor work ''Preparedness of 5th Year Students
of the Pedagogical Faculty at the University of South Bohemia to Deal with Problems
of Bullying in Practice“ focuses especially on grasping bullying as a pedagogical problem. It deals with basic information about the rise and development of bullying
in the classroom and it looks in detail at possible methods of prevention
and rectification. The research part establishes the attitudes and opinions
of the guarantor of the pedagogical and psychological education, the teachers
and students on teaching about the problem of bullying at the Pedagogical Faculty
at the University of South Bohemia. At the same time it probes the students´ theoretical knowledge of the problem. The research was carried out in the period from December 2009 to March 2010 in the form of interviews and questionnaires. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Procházka, Miroslav | |