Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorSedláková, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-07T13:31:33Z
dc.date.available2021-12-07T13:31:33Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28360
dc.description.abstractSebepojetí, neboli vyvinutá představa o svých charakteristikách, sebehodnocení, emotivní vztah k sobě samému a volní složka, jež určuje naše směřování, je významnou součástí naší osobnosti. Jeho rozvoj vede ke zrání osobnosti a díky tomu může být prevencí některým sociálně patologickým jevům. Je to proces celoživotní a významným činitelem ovlivňujícím jeho průběh je škola. Ve své práci se nejprve zabývám teoretickým rámcem sebepojetí a specifiky sebereflexe žáků první a druhé třídy, následně sleduji, jak je rozvoj osobnosti zohledněn v kurikulárních dokumentech českého školství. V praktické části zkoumám, jak sebepojetí žáka první a druhé třídy vnímají učitelé, jakým způsobem s ním pracují a jak hodnotí možnosti práce na sebepojetí v rámci českého školství.cze
dc.format59 s. (115 295 znaků)
dc.format59 s. (115 295 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectosobnostcze
dc.subjectsebehodnocenícze
dc.subjectsebepojetícze
dc.subjectsebereflexecze
dc.subjectpersonalityeng
dc.subjectself- concepteng
dc.subjectself-evaluatingeng
dc.subjectself-perceptioneng
dc.titleUčit se býtcze
dc.title.alternativeLearning the art of beingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag19700
dc.description.abstract-translatedSelf-concept is one of the most important parts of our personality. It includes our self-perception, self-evaluating, emotional aspect of our personality and our will. Its development influences the development of our personality, so probably it can prevent some pathological phenomenon in the society. Progress of our self-concept is the ongoing - life process. The school is one of the most important factors which influence this process. First of all I summarized psychological theories of self- concept in the theoretical part of this work. Afterward I concerned myself with regulations of the Czech educational system. I tried to find out how the work on developing self - concept of pupils is included. In the practical part of my work I observe how Czech teachers care about self- concept of their pupils, what they know about theories of self- concept and how they work on its development.eng
dc.date.accepted2011-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKouřilová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam