dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Kyselová, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:31:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:31:59Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28389 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možnostmi rozvíjení tvořivosti ve třídě mateřské školy, která pracuje podle Montessori pedagogiky, kritizované často jako příliš striktní a nedávající dostatečný prostor pro tvořivost a fantazii.
Obsahem teoretické části je charakteristika tvořivosti a pedagogiky M. Montessori, pojetí tvořivosti M. Montessori, využití umění pro rozvíjení tvořivosti
a jeho uplatnění v Montessori třídě.
Praktickou část tvoří výzkumné šetření, zaměřené na zjišťování úrovně tvořivých schopností dětí v Montessori a běžných třídách a jejich porovnání.
Práci doplňuji nabídkou činností, rozvíjejících tvořivost a uplatnitelných v Montessori třídě. | cze |
dc.format | 70 s. (73 546 znaků) | |
dc.format | 70 s. (73 546 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | klíčová slova: Montessori pedagogika | cze |
dc.subject | tvořivost | cze |
dc.subject | fantazie | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | Key words: Montessori pedagogy | eng |
dc.subject | creativity | eng |
dc.subject | fantasy | eng |
dc.subject | preschool | eng |
dc.title | Rozvíjení tvořivosti v Montessori třídě mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | Developing creativity in Montessori preschool class | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 19833 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to point out the possibilities of developing creativity in
a preschool classroom, which works by the philosophy of Montessori pedagogy that is sometimes critisised as too strict and not offering enough space for creativity
and fantasy.
The theoretical part will content characterisation of creativity and pedagogy of Maria Montessori, concept of creativity as perceived by Maria Montessori, art exploitation for developing creativity and it´s assertion in Montesori classroom.
Practical part is devoted to a research focused on eliciting the levels of children´s creative abilities in Montessori classrooms and those in traditional classrooms and their comparison.
I am completing this work by choice of activities which evolve creativity and can be applied in Montessori classroom. | eng |
dc.date.accepted | 2011-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |