Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorŠmídová, Linda
dc.date.accessioned2021-12-07T13:32:06Z
dc.date.available2021-12-07T13:32:06Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28396
dc.description.abstractCílem mé práce je poukázat na význam adaptačního období dítěte v mateřské škole, v souvislosti s významem působení rodiny a součinnosti mezi rodinou a mateřskou školou. V teoretické části jsem se zaměřila na popis faktorů ovlivňujících adaptaci dítěte v mateřské škole, pozornost věnuji především rodinné výchově a vztahu mezi matkou a dítětem. V praktické části jsem vypracovala případovou studii adaptačního období dvou až čtyř dětí ze své třídy, která zahrnuje pozorování dítěte, popis zvolených adaptačních prostředků a strategií, spolupráci s rodinou, v časovém období od zápisu dítěte do MŠ (jaro 2010) do ledna 2011. V rámci praktické části bakalářské práce bylo rovněž provedeno a zaznamenáno pomocí dotazníků pro rodiče, jakým způsobem probíhá v praxi adaptační proces dětí v mateřské škole. Je totiž důležité, aby se v teoretickém pojetí předškolní výchovy vycházelo především z praxe.cze
dc.format61 s. (93 162 znaků)
dc.format61 s. (93 162 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectrodinná výchovacze
dc.subjectmatkacze
dc.subjectučitelka v mateřské školecze
dc.subjectAdaptationeng
dc.subjectNursery Schooleng
dc.subjectPreschool-aged Childeng
dc.subjectFamilyeng
dc.subjectFamily Educationeng
dc.subjectMothereng
dc.subjectNursery School Teachereng
dc.titleAdaptace dítěte v mateřské školecze
dc.title.alternativeAdaptation of a Child to the Kindergardeneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag19843
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to highlight the importance of the adaptation period of a child to the nursery school setting, in connection with the importance of the family background and the necessity of a close cooperation of families and nursery school staff. In the theoretical part the student focuses on the different factors influencing the child?s nursery school adaptation and their description. The attention is dedicated especially to education in the family, and particularly to the mother-child relationship. In the practical part the student describes the performance of several adaptation period case studies, carried out in her class-room, on 2 to 4 children. The single case studies include the observation of children?s behavior, the description of selected adaptation means and different strategies of nursery school-family cooperation in the period from the inscription of the child to the Nursery school (spring 2010) to January 2011. To complement the practical part of the thesis, the student carries out a survey among the parents, by the means of questionnaires, to find out how the nursery school adaptation process of the children runs in practice. That is to underline how important it is to base the theoretical concept of pre-school education mainly on work experience.eng
dc.date.accepted2011-04-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam