dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Tomandlová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:32:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:32:08Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28398 | |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se zabývám filozofickým příběhem a nejvhodnějším způsobem jak s předškolními dětmi příběh realizovat.
V teoretické části představuji Filozofii pro děti jako pedagogickou disciplínu a vymezuji klíčově pojmy: filozofický příběh, myšlení, komunikace, morální vědomí a prosociální cítění.
V praktické části popisuji realizaci příběhu Nemocnice pro panenky dvěma metodami, zabývám se experimentem, kterým jsem zkoumala, zda má filozofický příběh vliv na rozvoj tvořivého myšlení předškolních dětí a rozhovorem, který měl ověřit, zda práce s filozofickým příběhem podporuje u těchto dětí i prosociální cítění a morální vědomí. | cze |
dc.format | 77 s. | |
dc.format | 77 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Filozofie pro děti | cze |
dc.subject | filozofický příběh | cze |
dc.subject | myšlení | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | morální vědomí | cze |
dc.subject | prosociální cítění | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | Philosophy for children | eng |
dc.subject | philosophical story | eng |
dc.subject | cogitation | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | moral conscience | eng |
dc.subject | pro-social feeling | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Filozofický příběh v předškolním vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | Philosophical Story in preschool Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 19846 | |
dc.description.abstract-translated | I deal with philosophical story and the most useful method how to realize the story with the children in preschool age in my final thesis.
I introduce philosophy for children like pedagogical discipline in the theoretical part and I define the key terms: philosophical story, cogitation, communication, moral conscience, and pro-social feeling.
I describe realization of the story The Doll Hospital by two methods in the practical part of my final thesis. The first one is experiment due to I researched if the philosophical story could influence the development of creative thinking of the children in preschool. The second one is discussion that should confirm if the work with philosophical story could help on pro-social feeling and moral conscience to these children. | eng |
dc.date.accepted | 2011-04-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |