dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Ryklová, Simona | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:32:42Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:32:42Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28433 | |
dc.description.abstract | Cílem a smyslem mé bakalářské práce je zmapovat názory učitelek mateřských škol na práci ve třídách heterogenních a ve třídách homogenních. Pojmenuji pozitiva a negativa obou variant. Klíčové otázky, na které chci najít odpověď:
? jaké je optimální složení třídy z pohledu učitelek MŠ z hlediska věku dítěte
? která z variant homogenní/heterogenní je učitelkami preferována a proč
Teoretickou část věnuji socializaci předškolního dítěte v rodině jako primární sociální skupině a dále popíši problém socializace předškolního dítěte v institucionálních zařízeních. Problematiku věkového složení tříd přiblížím z pohledu RVP PV a alternativních vzdělávacích programů.
Praktická část je zaměřena na zjištění názorů učitelek mateřských škol. K výzkumu bych ráda použila dotazník, který poté kvantitativně zpracuji a provedu pozorování jak ve třídách homogenních, tak i heterogenních. Zde se zaměřím na úroveň socializace dětí. | cze |
dc.format | 64s. (97 808 znaků) | |
dc.format | 64s. (97 808 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | potřeby dítěte | cze |
dc.subject | RVP PV | cze |
dc.subject | osobnost učitelky | cze |
dc.subject | alternativní programy | cze |
dc.subject | Socialization | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | nursery school | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | children needs | eng |
dc.subject | Framework Education Programme | eng |
dc.subject | personality of the teacher | eng |
dc.subject | alternative education programs | eng |
dc.title | Věkové složení dětí ve třídách mateřských škol | cze |
dc.title.alternative | Age structure of children in kindergarten classes | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 19914 | |
dc.description.abstract-translated | The aim and purpose of my bachelor work is to map the views of nursery school teachers to work in classes homogeneous and heterogeneous. I will provide the pros and cons of both. Key issues on which I want to find answers:
? What is the optimal composition of the class in terms of kindergarten teachers in terms of age
? Which of the variants of homogeneous or heterogeneous is preferred by teachers and why
The theoretical part concentrates on socialization of preschool children in the family as the primary social group and a description of the problem of socialization of preschool children in residential institutions. The issue of the age class composition in terms of taste of RVP PV and alternative educational programs.
The practical part is focused on the views of teachers in kindergartens. The research I would like to use a questionnaire, which then will be evaluated and I will do observations of both classes of homogeneous and heterogeneous as well. Here I focus on the level of socialization of children. | eng |
dc.date.accepted | 2011-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |