dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Dryeová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:35:10Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:35:10Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28551 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se snaží zmapovat, s jakými genderovými stereotypy se setkává dítě předškolního věku ze strany učitelek, a současně zjišťuje, zda se tyto stereotypy objevují i v chování dětí.
Teoretická část se zaměřuje především na popis procesu genderové socializace a některých genderových stereotypů, se kterými se setkáváme v prostředí mateřské školy.
Tvůrčí část je založena na použití kvalitativních metod, kterými jsou pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Popisuje některé konkrétní situace, ke kterým došlo během šetření ve dvou mateřských školách a shrnuje výsledky rozhovorů, uskutečněných s osmnácti učitelkami mateřských škol. Současně hledá prostor pro případnou změnu v genderovém přístupu k dětem předškolního věku.
Celou práci uzavírá Genderové desatero pro učitelky mateřských škol, které bylo sestaveno na základě poznatků získaných z provedeného šetření. | cze |
dc.format | 51 s. | |
dc.format | 51 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | gender | cze |
dc.subject | genderový stereotyp | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | gender | eng |
dc.subject | gender stereotyping | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Gender v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | The Gender in Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 20108 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis seeks to map out what type of gender stereotypes the child in preschool age meet with and simultaneously establishes whether these stereotypes appear in children's behavior.
The theoretical part focuses on describing the process of gender socialization and some gender stereotypes which we meet in the kindergarten environment.
The creative part is based on the use of qualitative methods, namely observation and semi-structured interview. This part describes some specific situations which occurred during the investigation at two nursery schools and summarizes the results of interviews carried out with eighteen teachers of kindergartens. This part seeks for space for a possible change in the gender approach to children in preschool age.
The whole work concludes gender Ten Commandments for nursery school teachers, which was compiled on the basis of findings from the research. | eng |
dc.date.accepted | 2011-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |