Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorDryeová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-07T13:35:10Z
dc.date.available2021-12-07T13:35:10Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28551
dc.description.abstractTato bakalářská práce se snaží zmapovat, s jakými genderovými stereotypy se setkává dítě předškolního věku ze strany učitelek, a současně zjišťuje, zda se tyto stereotypy objevují i v chování dětí. Teoretická část se zaměřuje především na popis procesu genderové socializace a některých genderových stereotypů, se kterými se setkáváme v prostředí mateřské školy. Tvůrčí část je založena na použití kvalitativních metod, kterými jsou pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Popisuje některé konkrétní situace, ke kterým došlo během šetření ve dvou mateřských školách a shrnuje výsledky rozhovorů, uskutečněných s osmnácti učitelkami mateřských škol. Současně hledá prostor pro případnou změnu v genderovém přístupu k dětem předškolního věku. Celou práci uzavírá Genderové desatero pro učitelky mateřských škol, které bylo sestaveno na základě poznatků získaných z provedeného šetření.cze
dc.format51 s.
dc.format51 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgendercze
dc.subjectgenderový stereotypcze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectgendereng
dc.subjectgender stereotypingeng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.titleGender v mateřské školecze
dc.title.alternativeThe Gender in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20108
dc.description.abstract-translatedThis thesis seeks to map out what type of gender stereotypes the child in preschool age meet with and simultaneously establishes whether these stereotypes appear in children's behavior. The theoretical part focuses on describing the process of gender socialization and some gender stereotypes which we meet in the kindergarten environment. The creative part is based on the use of qualitative methods, namely observation and semi-structured interview. This part describes some specific situations which occurred during the investigation at two nursery schools and summarizes the results of interviews carried out with eighteen teachers of kindergartens. This part seeks for space for a possible change in the gender approach to children in preschool age. The whole work concludes gender Ten Commandments for nursery school teachers, which was compiled on the basis of findings from the research.eng
dc.date.accepted2011-04-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam