Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorVejvoda, Jiří
dc.date.accessioned2021-12-07T13:44:27Z
dc.date.available2021-12-07T13:44:27Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-10-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28950
dc.description.abstractPředkládaná rigorózní práce analyzuje výchovné a vzdělávací aspekty vysílání veřejnoprávního Českého rozhlasu se zaměřením na oblast vyhrazenou primárně vzdělávacím pořadům, cyklům, seriálům případně celým programovým okruhům s tematikou literární a jazykovou. Zjištěné závěry jsou konfrontovány se situaci ve stabilizovaném mediu veřejné služby (BBC) a v mediu, jez se nachází přibližně ve stejném stupni rozvoje jako veřejnoprávní sektor v České republice (jihoafrická stanice Radio Safm 104-107). Cílem je zjistit, jak rozhlas veřejné služby v současném společenském kontextu definuje své výchovné a vzdělávací funkce, do jakých typů mediálních produktů (primárně definovaných literární či jazykovou tematikou) se promítají a s jakým ohlasem. Součástí analýzy je rozbor vybraných mluvních aktů zjišťující, zda obsahem i formou reflektuji základní pravidla úspěšné komunikace zejména ve vztahu k mladé generaci. Tyto poznatky slouží jako východisko pro praktickou aplikaci v oblasti mediální výchovy (manipulativní aspekty vlivu medii). Práce má přispět k poznání i praktickému využití výchovných a vzdělávacích funkci veřejnoprávních médii jako nedílné součásti mediální gramotnosti.cze
dc.format162 stran
dc.format162 stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleVýchovné a vzdělávací funkce veřejnoprávního rozhlasucze
dc.title.alternativeEducative functions of a public radio broadcastingeng
dc.typerigorózní prácecze
dc.identifier.stag26707
dc.description.abstract-translatedIn order to achieve an adequate analysis of educative aspects as offered by public broadcasters generally and The Czech Radio in particular, I have been focusing my attention primarily on the kind of programmes, series or channels whose content clearly concentrates on such functions. The findings about The Czech Radio education profile of today have been confronted with two out of a large number of its public service counterparts worldwide: quite intentionally, I have chosen examples which are not only mutually different but - from many points of view - contradictory. While the BBC represents a stabilized mass media institution, a respected public broadcaster whose rich tradition has nowadays been striving to survive economic pressures of our time, the Johannesburg Safm Radio 104 - 104 has been entrusted with tackling a completely different task of educational character: to build - in its content-minded broadcasting - a bridge over a bursting social landscape in a country on its painful way from a totalitarian regime of yesterday to the democracy of tomorrow. Both comparisons seem to be useful in the process of evalution of The Czech Radio's own efforts aiming at not only informing and entertaining, but educating its listeners in an adequate quality of content and, last but not least, in a reasonably attractive form accepted by a sufficiently large quantity of young audiences. Therefore the following chapters examine if this public radio in its current shape really does fullfill its educative tasks; which of its media products has it been using for this purpose; how does it compete with television and, maybe more importantly, embraces the world of new technologies, namely internet with its seductive offer of interactivity and social networks. Needless to say, there is another important - if not the most decisive - item of my investigation: to offer a small contribution to the process of teaching and learning a media literacy, avoiding traps of the media manipulation and making an adequate use of educative functions present in the public radio broadcasting.eng
dc.date.accepted2011-10-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePhDr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZelenka, Miloš
dc.description.defenceKandidát stručně charakterizoval základní teze své práce, které směřovaly k definování úlohy češtiny ve veřejnoprávním rozhlase. Po přečtení posudku (vesměs kladných) se rozvinula debata, která se týkala mediální jazykové manipulace a slovesných rozhlasových žánrů. Komise jednoznačně konstatovala, že uchazeč na všechny otázky kvalifikovaně odpověděl.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam