Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorŠejvarová, Zdeňka
dc.date.accessioned2021-12-08T07:06:07Z
dc.date.available2021-12-08T07:06:07Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29082
dc.description.abstractStrukturou a významem profesních kompetencí učitele se zabývá celá řada pedagogů. K této záležitosti přistupují z různých hledisek a vytvářejí četné modely. Zatím však nebylo dosaženo jednotného vymezení. Ve své podstatě však vyjadřují stejnou skutečnost, a tou je připravenost a výbava učitele pro svou profesi. Záměrem práce je poukázat na možnost proměny vnímání profesních kompetencí učitelky MŠ v souvislosti s věkem a délkou praxe učitelky.Teoretická část práce se zabývá konceptem profesních kompetencí učitelky MŠ v souvislosti se současnou změnou role předškolního pedagoga. Seznamuje především s obecným pojmem kompetence, profesní kompetence. Uvádí jejich definice, význam, strukturu. Zároveň představuje několik modelů profesních kompetencí v podání předních odborníků. Dále popisuje proces formování těchto kompetencí během přípravy předškolních pedagogů na profesi. Následně upozorňuje na nebezpečí rutinních prakticismů v praxi mateřských škol a nastiňuje dovednosti, které jim mohou předcházet. Praktická část je zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelek mateřských škol. Dotazník je zaměřený na zjištění, jak vnímají profesní kompetence učitelky v souvislosti s jejich věkem a délkou praxe a na zmapování a popsání některých rutinních praktik, které přetrvávají v českých mateřských školách.cze
dc.format69s
dc.format69s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrole učitelecze
dc.subjectprofesní kompetencecze
dc.subjectrutinní prakticismuscze
dc.subjectprofesní dovednosticze
dc.subjectThe role of teacherseng
dc.subjectprofessional competenceeng
dc.subjectroutine practiceseng
dc.subjectprofessional skillseng
dc.titleProměny profesních kompetencí učitelky MŠ v souvislosti s věkem a praxícze
dc.title.alternativeChanging Kindergarten Teacher professional Competence in Relation to Age and Experienceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag23950
dc.description.abstract-translatedThe question of structure and importance of professional competencies of teachers has been addressed by a number of pedagogues. The matter has been approached from different perspectives and numerous models were generated. Though a uniform definition has not been reached so far, in essence, all the models express the same fact: the preparedness and readiness of teachers for their profession. The aim of the thesis is to point out the possibility of changes in the perception of professional competencies of teachers in kindergarten with age and length of their professional experience. The theoretical part deals with the concept of professional competencies of kindergarten teachers in the current changing role of pre-school teachers. It mainly introduces the general concept of competence, professional competence and features their definition, meaning and structure. Concurrently it presents several models of professional competencies by leading experts. It further describes the formation process of these skills during the preparation of pre-school teachers to their profession. Subsequently, it warns against the routine practices carried out in the kindergartens and outlines the main skills that could help preventing them. The practical part is processed using the method of questionnaire survey of kindergarten teachers. The questionnaire aims to determine how the professional competencies are perceived by the teachers in relation to their age and length of practice and to map and describe some routine practices that tend to persist in the Czech kindergartens.eng
dc.date.accepted2012-04-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam