Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorJavůrková, Ivana
dc.date.accessioned2021-12-08T07:06:10Z
dc.date.available2021-12-08T07:06:10Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29086
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na integraci dětí do českých mateřských škol, a to především z rodin cizích státních příslušníků a imigrantů, ale dotýká se krátce i tématiky romských dětí. Teoretická část je věnována nejčastějším pojmům, se kterými se v této souvislosti můžeme setkat a aktuálním názorům uvedeným v literatuře posledních let, která se integrací cizinců do škol zabývá. Cílem bakalářské práce je nahlédnout do přístupů učitelů z vybraného vzorku českých mateřských škol, jednání učitelek a jejich schopnosti začlenit děti cizinců do kolektivu. Především ale zjistit prostřednictvím rozhovorů s rodiči názor na kvalitu a erudovanost českých mateřských škol. Prostřednictvím pozorování je pak možná konfrontace s realitou. Výsledky výzkumu ukazují na nedocenění závažnosti situace, která se týká začleňování cizinců do škol ze strany vzdělávacích institucí a zákonodárců. V mateřských školách není příliš rozvíjeno vzdělávání pedagogických pracovníků tímto směrem a je kladen důraz na jiné aktivity. Jednoznačně prioritou v této problematice se stává znalost majoritního jazyka, která v případě neznalosti ze strany rodičů klade dítěti mnohdy nepřekonatelné překážky. Jednání učitelky v mateřské škole se díky nastavenému systému zajištění vzdělávání dětí cizinců stává mnohdy více intuitivní záležitostí. S problematikou souvisí rovněž nejvyšší dosažené vzdělání rodičů, kteří následně kladou různý důraz na vzdělávání svých potomků. Z výzkumu vyplývá přímá úměrnost mezi hodnotou dosaženého vzdělání rodičů a schopností a ochotou dítěte naučit se komunikovat majoritním jazykem.cze
dc.format52 s.
dc.format52 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbilingvismuscze
dc.subjectmultikulturalitacze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncze
dc.subjectbilingualismeng
dc.subjectmulticulturalismeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectindividual education planeng
dc.titleDěti s bilingvní výchovou v mateřské škole z pohledu rodinycze
dc.title.alternativeChildren with bilingual education in a kindergarten from the view of the familyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag23965
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focused on the integration of children into the Czech kindergartens ? mainly from foreign citizen and immigrant families and also briefly the theme of Gypsy children. The theoretical part deals with the most frequent terms which we can encounter in this context and current opinions mentioned in the latest years literature which deals with the integration of foreigners into schools. The aim of this bachelor thesis is to see the approach of teachers from the chosen sample of the Czech kindergartens, teachers? treatment and their abilities to integrate the foreigners? children into the group. Above all, find out the opinion of quality and erudition of the Czech kindergartens through the interviews with parents. Through the observation is then possible to confront the reality. The results of research indicate the underestimation of serious situation, which concerns the integration of foreigners into schools from the point of view of educational institutions and legislators. The educations of kindergarten teachers is not developed enough in this way and there are emphasized another activities. The priority of this issue is the knowledge of the majority language - in the case of ignorance from the parents? site it could be the insurmountable obstacle for the child. Teacher´s treatment in the kindergarten becomes more intuitive matter because of the set system of education of foreign children. The issue is closely related to the education of parents who put the different emphasis on the education of their children. Research shows that there is a direct proportionality between the value of achieved education of parents and the ability and willingness of the child to learn to communicate the majority language.eng
dc.date.accepted2012-04-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam