Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDvořáková, Kateřina
dc.contributor.authorJanečková, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-08T07:06:13Z
dc.date.available2021-12-08T07:06:13Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29092
dc.description.abstractV bakalářské práci se zabývám formami a přístupem waldorfské pedagogiky v předškolním vzdělávání při práci s pohádkou a příběhem. Zabývám se dobou, kdy pohádky vznikaly, jejich historickým vývojem a způsobem, jak byly vypravěči a sběrateli předávány. Zajímám se o to, jakou hodnotu v sobě pohádky a příběhy ukrývají, o jejich obraznou řeč a archetypy. Zároveň se zabývám její interpretací a hlubším porozuměním. Věnuji se způsobu podání, metodickými principy a vhodností výběru pohádek a příběhů v souladu s waldorfskou pedagogikou. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, kde pozoruji, jakým způsobem mé vlastní příběhy na děti působí. Tato zjištění provádím na základě videozáznamů, spontánních reakcí dětí a výpovědí rodičů. Popisuji a reflektuji vlastní tvůrčí proces vzniku různých typů příběhů tak, jak se využívají v praxi waldorfské pedagogiky. Všímám si, jak se působení těchto příběhů odráží na sociálním klimatu ve třídě, na vztahu dětí k přírodě, k činnostem a jak velkou měrou se podílí na rozvoji fantazie a kreativity u dětí v předškolním věku.cze
dc.format68
dc.format68
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpohádkacze
dc.subjectpříběhcze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectwaldorfská pedagogikacze
dc.subjectwaldorfská mateřská školacze
dc.subjecta fairytaleeng
dc.subjecta storyeng
dc.subjecta child in pre-primary educationeng
dc.subjectWaldorf (Steiner) pedagogyeng
dc.subjectWaldorf (Steiner) kindergarteneng
dc.titlePohádka a příběh ve waldorfské mateřské školecze
dc.title.alternativeFairytales and Stories in the Waldorf Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24009
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis shows how storytelling is treated in the Waldorf approach to pre-primary education. In the theoretical part, it examines the historical development of stories and tales, the value of their pictorial language and their interpretation. It also discusses the methodological principles used in the Waldorf approach and the guidelines for selecting particular stories. The empirical part focuses on the influence of storytelling on children, namely on the social climate of the classroom, the children?s relationship to nature, their imagination and creativity. Research is based on data consisting of video recordings, spontaneous reactions of children recorded in the teacher?s diary and parent reflections. The author?s own storytelling creative process is also illustrated and reflected.eng
dc.date.accepted2012-04-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam