dc.contributor.advisor | Dvořáková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Janečková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:06:13Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:06:13Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29092 | |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se zabývám formami a přístupem waldorfské pedagogiky v předškolním vzdělávání při práci s pohádkou a příběhem. Zabývám se dobou, kdy pohádky vznikaly, jejich historickým vývojem a způsobem, jak byly vypravěči a sběrateli předávány. Zajímám se o to, jakou hodnotu v sobě pohádky a příběhy ukrývají, o jejich obraznou řeč a archetypy. Zároveň se zabývám její interpretací a hlubším porozuměním. Věnuji se způsobu podání, metodickými principy a vhodností výběru pohádek a příběhů v souladu s waldorfskou pedagogikou. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, kde pozoruji, jakým způsobem mé vlastní příběhy na děti působí. Tato zjištění provádím na základě videozáznamů, spontánních reakcí dětí a výpovědí rodičů. Popisuji a reflektuji vlastní tvůrčí proces vzniku různých typů příběhů tak, jak se využívají v praxi waldorfské pedagogiky. Všímám si, jak se působení těchto příběhů odráží na sociálním klimatu ve třídě, na vztahu dětí k přírodě, k činnostem a jak velkou měrou se podílí na rozvoji fantazie a kreativity u dětí v předškolním věku. | cze |
dc.format | 68 | |
dc.format | 68 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pohádka | cze |
dc.subject | příběh | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | waldorfská mateřská škola | cze |
dc.subject | a fairytale | eng |
dc.subject | a story | eng |
dc.subject | a child in pre-primary education | eng |
dc.subject | Waldorf (Steiner) pedagogy | eng |
dc.subject | Waldorf (Steiner) kindergarten | eng |
dc.title | Pohádka a příběh ve waldorfské mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Fairytales and Stories in the Waldorf Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 24009 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis shows how storytelling is treated in the Waldorf approach to pre-primary education. In the theoretical part, it examines the historical development of stories and tales, the value of their pictorial language and their interpretation. It also discusses the methodological principles used in the Waldorf approach and the guidelines for selecting particular stories. The empirical part focuses on the influence of storytelling on children, namely on the social climate of the classroom, the children?s relationship to nature, their imagination and creativity. Research is based on data consisting of video recordings, spontaneous reactions of children recorded in the teacher?s diary and parent reflections. The author?s own storytelling creative process is also illustrated and reflected. | eng |
dc.date.accepted | 2012-04-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |