Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSmržová, Lenka
dc.contributor.authorAndělová, Alena
dc.date.accessioned2021-12-08T07:06:21Z
dc.date.available2021-12-08T07:06:21Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-06-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29104
dc.description.abstractCílem této práce je popsat, jak a v jaké míře probíhá v mateřských školách utváření vztahu dětí ke zvířatům, porovnat v tomto snažení městské a vesnické mateřské školy a nabídnout vhodné aktivity, kterými lze děti seznamovat přímo i nepřímo se živou přírodou. V teoretické části je popsán vztah dítěte se zvířetem a možnosti kontaktu dětí a zvířat, zejména prostřednictvím mateřských škol a jimi připravovaných aktivit a činností. Je zde objasněno, jaké požadavky jsou kladeny na pedagogy mateřských škol v oblasti enviromentální výchovy. Cílem praktické části je zjistit za pomoci dotazníkového výzkumu, jaký vztah ke zvířatům mají děti ve věku 3 až 7 let podle výpovědí svých rodičů a pedagogů. Zda mateřské školy umožňují dětem přímý kontakt se zvířaty, a jakým způsobem. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které dětem nabízí Mateřská škola Branice v rámci seznamování se živou přírodou a utváření vztahu k ní. Příklady aktivit rozvíjejících poznatky o zvířatech mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky. V závěru je uveden seznam vybraných organizací z jižních Čech, které v náplni své činnosti dětem zprostředkovávají kontakt se zvířaty.cze
dc.format67 s., 23 s. příloh
dc.format67 s., 23 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectvztah dětí ke zvířatůmcze
dc.subjectenvironmentální výchovacze
dc.subjectzvířata vhodná pro děticze
dc.subjectcanisterapiecze
dc.subjectfelinoterapiecze
dc.subjecthipoterapiecze
dc.subjectnursery schooleng
dc.subjectrelation of children to animalseng
dc.subjectenvironmental educationeng
dc.subjectanimals suitable for childreneng
dc.subjectdogs therapyeng
dc.subjectcats therapyeng
dc.subjecthippotherapyeng
dc.titleUtváření vztahu dětí ke zvířatům ve věku 3-7 letcze
dc.title.alternativeForming children's relationship to animals of age 3 -7eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24034
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis is to decsribe how the relation between children ans animals is created in nursery school, to compare in this regard nursery schools in the town and in the countrside and to offer appropriate activities having as a target present to children animated and inanimate nature. In theoretical part there is a relation between child and animal and possibility of contact between children and animals especially through the nursery schools and by the activities prepared by them. It is clarified here which are the requirements to teachers regarding environmental education. The aim of the practical part is to find out whith help of the questionnaire research what is the relation of children between 3 and 7 years old to animals according to statement of their parents and teachers. Next point is to find out if the nursery schools allow to children direct contact with animals and how they do it. Activities offered by nursery school in Branice and serving as an introduction to animated nature and creation of relation to nature are also included in practical part. The examples of activities developing the knowledge about animals could be as an ispiration for teachers. In the end of this thesis there is list of selected organisations in Southern Bohemia offering to children contact with animals.eng
dc.date.accepted2012-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam