dc.contributor.advisor | Stuchlíková, Iva | |
dc.contributor.author | Kováčová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:06:26Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:06:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29111 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce zjišťuje platnost vlastního překladu dotazníku učební motivace PALS v českých podmínkách. Metoda vychází z teorie cíle Carol Dweckové a je jí věnována teoretická část práce spolu se základním přehledem v oblasti školní motivace.
Výzkum byl proveden na vzorku 549 žáků 8. a 9. ročníků a výsledky byly porovnány s původní studií Carol Midgleyové et al. (2000). Po provedení faktorové analýzy a analýzy reliability je zřejmé, že je třeba použité položky zjednodušit a více přizpůsobit českému jazyku, ale i přesto výsledky výzkumu ukazují, že tato metoda dobře rozlišuje cíle i v českých podmínkách a po získání dalších výzkumných dat je její platné využití v praxi možné. | cze |
dc.format | 65 s. (92 941 znaků) | |
dc.format | 65 s. (92 941 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | školní psychologie | cze |
dc.subject | teorie cíle | cze |
dc.subject | mastery cíl | cze |
dc.subject | performance cíl | cze |
dc.subject | PALS | cze |
dc.subject | potřeba výkonu | cze |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | educational psychology | eng |
dc.subject | goal theory | eng |
dc.subject | mastery goal | eng |
dc.subject | performance goal | eng |
dc.subject | PALS | eng |
dc.subject | need for achievement | eng |
dc.title | Česká adaptace dotazníků učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) | cze |
dc.title.alternative | Development of the Czech form of the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 24123 | |
dc.description.abstract-translated | The undergraduate thesis explores validity of genuine Czech translation of PALS questionnaire in Czech environment. This method is built on Carol Dweck?s goal theory, which is described in theoretical part, also with basic background in the field of educational motivation.
Research was conducted on the sample of 549 pupils in 8th and 9th grade and their results were compared with original research of Carol Midgley et al. (2000). Factor analysis and reliability analysis was done on used scales and it is obvious that simplification and language modification of items is needed, but still it appears from the results that this method distinguish goals correctly in Czech environment and it can be put into practice after further research. | eng |
dc.date.accepted | 2012-06-06 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Man, František | |