Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMedová, Lucie
dc.contributor.authorVelíšková, Klára
dc.date.accessioned2021-12-08T07:06:33Z
dc.date.available2021-12-08T07:06:33Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29119
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je popis textového editoru Čapek, uvedení tohoto editoru do školské praxe a zpracování zpětné vazby pro autory Čapka. Systém Čapek je textový editor tvaroslovných a větných rozborů, který byl vytvořen na ÚFALu MFF UK pod vedením Dr. Barbory Vidové Hladké. Pilotní studie proběhla na ZŠ v Borovanech 23. - 26. března 2012 za ochotné spolupráce ředitele školy Luboše Laczka a paní učitelky Mgr. Michaeli Frantálové ve dvou třídách 9. ročníku. Práci, kterou studenti provedli s editorem Čapek, pak provedli znovu bez editoru, na papír, abychom měli konkrétní údaje k porovnání. Závěrem pilotní studie je doporučení tvůrcům editoru Čapek. Z dotazníků a průběhu studie se ukázalo, že Čapek musí projít řadou změn týkajících se jak obsahu, tak designu, aby byl pro dnešní školáky atraktivní a smysluplnou pomůckou při výuce větných rozborů, jak autoři zamýšleli.cze
dc.format42stran
dc.format42stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEditor Čapekcze
dc.subjectvětné rozborycze
dc.subjectanalýza větných rozborůcze
dc.subjectText Editor Čapekeng
dc.subjectSentence Analysiseng
dc.subjectAnalysis of Sentence Syntaxeng
dc.titleSystém Čapek ve školní praxi: pilotní studiecze
dc.title.alternativeSystem Čapek in Schools: a Pilot Studyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24185
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor thesis is to describe a text editor Čapek, to apply it (in a pilot study) to an elementary school daily work and, finaly, to provide a feedback to the authors of the editor Čapek. Čapek, a web ? based editor of grammatical categories and dependency sentence structure, was created at the Institute of Formal and Applided Linguistics of the Faculty of Mathematics and Physics, Charles University in Prague. The first author is Dr. Barbora Vidová Hladká. The pilot study was conducted at the elementary school in Borovany, March 23 ? 26, 2012 and it was kindly supported both by the director of the school, Mr. Luboš Laczko and the teacher of Czech, Mrs. Michaela Frantálová. The students of the 9th grade (of two different classes) were subjected to the pilot study, first with the editor Čapek, then, to have a benchmark, without it, hence writing the sentence structures and grammatical categories on paper. The conclusion of the feedback is the following: the editor, in order to be a useful and user ? friendly tool, as desired by the authors, must be subjected to a number of ganges both concerning the design and the content.eng
dc.date.accepted2012-06-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam