dc.contributor.advisor | Vacek, Ludvík | |
dc.contributor.author | Mála, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:09:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:09:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29271 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je zachycení proměn a dobový vývoj body-artu na lidském těle v průběhu života. Tetování jakožto jedna kategorie z alternativních směrů umění byla inspirací pro tvorbu této bakalářské práce především svou rozporuplností, názory se neshodují v tom, zda se jedná o plnohodnotně zařaditelné výtvarné umění.
Teoretická práce je rozdělena do několika částí, hlavním tématem zde bude pojednání o vzniku tetování v kolébce tohoto směru, jakou představuje od 19. století doposud Amerika. V první části bude nastíněna obecná charakteristika body-artu specifikovaná na tetovací odvětví. Poté se přesuneme k funkčnímu využití tohoto oboru. Ve třetí části této práce se pokusíme přiblížit proudové rozdělení tetování s následným postupem k jednotlivým motivům s kategorickým zařazením. Následující kapitola přikročí k samotnému vzniku tetování v historickém kontextu a vývoji jednotlivých technik v daných částech Ameriky, ke které bude tato textová část především směřovat. V předposlední části se budeme věnovat pohledu na moderní scénu amerického prostředí od průlomového 18. století.
Závěrečná část by měla nastínit psychologické přístupy k tomuto oboru, nejen z historického hlediska ale také z pozic současné psychologie moderní společnosti. Text je doplněn inspirativními kresebnými umělci, především významnými pro praktickou část této práce, která nás zavede k samé podstatě toho, proč byla práce zpracována, ale také jakých prostředků korespondujících s tetováním bylo užito. V samém závěru práce přistoupíme k otázkám, zda můžeme o tetování mluvit jako o plnohodnotném uměleckém směru, který by měl být přijímán za korektní směr náležící do umění. | cze |
dc.format | 40 s., 10 s. obrazových příloh | |
dc.format | 40 s., 10 s. obrazových příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | body-art | cze |
dc.subject | tatuáž | cze |
dc.subject | Old school | cze |
dc.subject | New school | cze |
dc.subject | Tribal | cze |
dc.subject | černobílé tetování | cze |
dc.subject | písmo | cze |
dc.subject | technologické postupy | cze |
dc.subject | historie | cze |
dc.subject | severské země Ameriky | cze |
dc.subject | Severní Amerika | cze |
dc.subject | Střední a Jižní Amerika | cze |
dc.subject | tetování moderní americké společnosti | cze |
dc.subject | záměrné sebepoškozování | cze |
dc.subject | Derek Hess | cze |
dc.subject | Zach Johnsen | cze |
dc.subject | Jim Mahfoof. | cze |
dc.subject | characteristics of body-art | eng |
dc.subject | tattoo | eng |
dc.subject | motives | eng |
dc.subject | Old School | eng |
dc.subject | New School | eng |
dc.subject | Tribal | eng |
dc.subject | black and white tattoos | eng |
dc.subject | scripture | eng |
dc.subject | technology | eng |
dc.subject | history | eng |
dc.subject | America | eng |
dc.subject | Nordic countries | eng |
dc.subject | North America | eng |
dc.subject | Central and South America | eng |
dc.subject | tattoo modern American society | eng |
dc.subject | deliberate self-harm | eng |
dc.subject | Derek Hess | eng |
dc.subject | Zach Johnsen | eng |
dc.subject | Jim Mahfoof. | eng |
dc.title | Body-art v proměnách muže a ženy | cze |
dc.title.alternative | Body-art in the trasformation man and woman | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 24629 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this work is to detect changes and development of contemporary body-art on the human body throughout life. Tattoos as a category of alternative art direction was inspired to create this work mainly with its inconsistencies, opinions differ on whether it is fully classifiable art.
Theoretical work is divided into several parts, there will be a main topic of discussion of the tattoo in the cradle of this direction, which represents from 19 century America to date. The first part outlines the general characteristics of the items specified in the-art tattoo industry. Then move to the functional use of the field. In the third part of this work we try to approximate current distribution tattoo procedure followed by the individual motifs with categorical classification. The next chapter will proceed to the actual creation of the tattoo in the historical context and development of techniques in these parts of America, which will be part of this text primarily directed. In the penultimate section, we will focus on looking at the modern American scene from the environment groundbreaking 18th century.
The final section should outline the psychological approaches to this field, not only from a historical perspective but also from the standpoint of contemporary psychology of modern society. The text is accompanied by inspiring the drawing artists, especially important for the practical part of this work, which takes us to the very essence of why the work was prepared, but also what resources corresponding to the tattoo was used. At the very end of the work to proceed on whether we can talk about the tattoo as a full-fledged artistic direction that should be accepted as a correct direction belonging to the arts. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (jednooborové) | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vojtová Vilhelmová, Lenka | |