Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJandová, Renata
dc.contributor.authorNěmcová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-08T07:11:31Z
dc.date.available2021-12-08T07:11:31Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29362
dc.description.abstractNĚMCOVÁ, P. Rodina, rodinná výchova, její funkce, poruchy a vliv na vývoj dítěte. České Budějovice 2012. Bakalářská práce. Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogiky a psychologie. Vedoucí práce Mgr. Renata Jandová. Práce se v teoretické části zabývá charakteristikou rodiny, jejím vývojem, typy a funkcemi, výchovou v rodině, výchovnými metodami a vlivem rodinné výchovy na vývoj dítěte. Jsou zde zmíněna dětská práva a základní listiny, Úmluva o právech dítěte. V metodické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé metody a strategie praktické části bakalářské práce, způsob výběru vzorků jednotlivých rodin a kritéria, podle kterých byly tyto rodiny zařazeny do jednotlivých skupin. Následuje empirická část bakalářské práce, která obsahuje analýzu úředních dokumentů vedených na SPOD. Zde jsou popsány jednotlivé případy rodin funkčních, problémových, dysfunkčních a afunkčních, konkrétně vývoj každé této rodiny, plnění základních funkcí, typ rodiny, výchovné metody a typy výchovných vedení, úplnost rodiny a vliv rodinné výchovy na vývoj a chování dětí. V příloze bakalářské práce jsou pro srovnání ve sloupcových grafech zaznamenány počty opatrovnických spisů vedených na SPOD od roku 2003 do roku 2011, dále počty nezletilých s výchovnými problémy od roku 2003 do roku 2011 a přehled počtu výchovných problémů dětí a mladistvých ve výsečových grafech. Další přílohou jsou 4 tabulky, v nichž jsou stručně shrnuty jednotlivé výše uvedené vybrané rodiny, jejich funkce, typy, používané výchovné metody a jejich vliv na vývoj a chování dětí.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: rodinacze
dc.subjectvývoj rodinycze
dc.subjecttypy rodinycze
dc.subjectsoučasná rodinacze
dc.subjectfunkce rodinycze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvýchovné metodycze
dc.subjectdětská právacze
dc.subjectkasuistiky rodin funkčníchcze
dc.subjectdysfunkčních a funkčníchcze
dc.subjectKey words: familyeng
dc.subjectfamily developmenteng
dc.subjectfamily typeseng
dc.subjectcurrent familyeng
dc.subjectfamily functionseng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjectsystem of ruleseng
dc.subjectrights of the childeng
dc.subjectcasuistry of functional and disfunctional familieseng
dc.titleRodina, rodinná výchova, její funkce, poruchy a vliv na vývoj dítěte.cze
dc.title.alternativeFamily, family upbringing, family functions, malfunctions and its impact on child?s development.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25170
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of the present bachelor thesis deals with the characteristics of a family, its development, types and functions as well as with upbringing, system of rules and the impact of the upbringing on child?s development. Rights of the child, fundamental bills and the Convention on the Rights of the Child are also commented upon. In the methodological part of the thesis, individual methods and strategies of the empirical part of the work are described as well as the technique of selection of sample families and the criteria of categorizing of the families into individual groups. The empirical part of the thesis includes an analysis of the SPOD official documents. Individual instances of functional, problematic, dysfunctional and afunctional families are described. More specifically, the thesis comments upon the development of each such family, its type, system of rules and their type , fulfilment of basic functions, completeness of the family and its impact on the development and behaviour of the children. In the appendix, numbers of the SPOD curatorial files from the years 2003 ? 20011 in bar charts are attached for comparison as well as the number of the minors with upbringing issues from the years 2003 ? 2011 and a pie chart overview of the number of children and minors with upbringing issues. Also attached are four tables summarizing individual above mentioned families, their functions, types, system of rules they use and their impact on the child behaviour and development.eng
dc.date.accepted2012-05-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam