Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrejčí, Milada
dc.contributor.authorMalinová, Kamila
dc.date.accessioned2021-12-08T07:11:47Z
dc.date.available2021-12-08T07:11:47Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29372
dc.description.abstractVe své bakalářské práci jsem se zabývala vlivem pravidelného cvičení jógy na zlepšení koncentrace a pohybových schopností žáků druhé a čtvrté třídy základní školy pomocí 12týdenního intervenčního programu. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda má pravidelné cvičení jógy na prvním stupni základních škol pozitivní vliv na rozvoj a kvalitu pozornosti a pohybových schopností dětí na prvním stupni základních škol. Dále si tato práce kladla za cíl poskytnout pedagogům na prvním stupni základních škol ucelenou sestavu jógových cviků vhodnou pro daný věk, kterou budou pravidelně aplikovat v průběhu vyučování. Výzkumného šetření se zúčastnilo 34 žáků základní školy. U obou skupin byl aplikován intervenční jógový program v období listopad 2011 až únor 2012. Obě skupiny prošly testováním pohybových schopností a technikou nedokončených vět před započetím a po ukončení intervenčního programu, skupina S2 (žáci čtvrté třídy) byla dále testována testem pozornosti d2. Jako intervenční program byla vybrána připravovaná kniha autora Pavla Klimeše nazvaná Svítání. K ověření hypotéz byla použita metoda matematické statistiky T- test. Zjištěná data prokázala pozitivní vliv intervenčního programu na zlepšení koncentrace, žebříčku hodnot i pohybových schopností u obou testovaných skupin. Z toho důvodu se můžeme domnívat, že pravidelným cvičením jógy zařazeného do vyučování dojde u žáků k zlepšení pozornosti a pohybových schopností a z toho důvodu doporučuji pravidelné využívání Svítání na prvním stupni základních škol.cze
dc.format83 s.
dc.format83 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectjógacze
dc.subjectMontessori pedagogikacze
dc.subjectvýchova ke zdravícze
dc.subjectzdravotní benefitcze
dc.subjectedukační benefitcze
dc.subjectdítě mladšího školního věkucze
dc.subjectyogaeng
dc.subjectMontessori educationeng
dc.subjecthealth educationeng
dc.subjecthealth benefiteng
dc.subjecteducational benefiteng
dc.subjecta child of younger school ageeng
dc.titleZdravotně edukační benefity cvičení jógy ve vyučování na 1. stupni základní školycze
dc.title.alternativeHealth Education Benefits of Yoga Exercises at Elementary School Programeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25250
dc.description.abstract-translatedIn my thesis I focused on the influence of regular yoga exercise on the improvement of concentration and physical abilities of pupils in the second and fourth grade in elementary schools using a 12-week intervention program. The aim of this bachelor work was to determine whether regular yoga exercise in primary schools has a positive effect on the development and quality of attention and motor skills of children in primary schools. Furthermore, this work aimed to provide teachers in primary schools with a comprehensive set of yoga exercises appropriate for the age group, which will be regularly applied in the classroom throughout the class. 34 pupils took part in this research survey. In both groups, the intervention yoga program was applied during the months of November 2011 to February 2012. Both groups underwent testing of motor skills and technique of incomplete sentences prior to and after the end of the intervention program, the group S2 (fourth grade students) was additionally tested with d2 attention test. A book Dawn that is being prepared by the author Pavel Klimes was selected for the intervention program. To test hypotheses a mathematical method of T-test statistics was used. The observed data showed a positive effect of the intervention program on the improvement of concentration, aspirations and motor skills in both tested groups. Therefore, we can believe that regular yoga exercise that is included in daily school classes leads to improvement of attention and motor skills of pupils and therefore I recommend a regular use of the Dawn in primary schools.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýchova ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam