Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKornatovská, Zuzana
dc.contributor.authorWeinfurtová, Soňa
dc.date.accessioned2021-12-08T07:13:13Z
dc.date.available2021-12-08T07:13:13Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29421
dc.description.abstractVe své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzrakcze
dc.subjectdisabilitacze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectpohybcze
dc.subjectzdravícze
dc.subjectpubescentcze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectsense of sighteng
dc.subjectdisabilityeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectmovementeng
dc.subjecthealtheng
dc.subjectteenageeng
dc.subjectfamilyeng
dc.titleIntervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 letcze
dc.title.alternativeIntervention motion children's program with visual disability in the age range 8-15 yearseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25694
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis "Motion intervention children´s program with visual disability in the age range 8 - 15 years" is divided into two parts. The focus of theoretical part is oriented on sense of sight, its importance and anatomy. The special chapter is dedicated to visual disability, especially to its etiology and classification, types of visual defects and to the field which deals by education of visually disabled. The emphasis is placed on evolution and education of children with visual disability. The last chapter contains the motion intervention program, his impact on health and potential risks. The practical part of the thesis describes the influence of the motion intervention program on children with visual disability. Based on measured values and on tests of value orientation, the impact of appropriate motion activity (psychomotorics) is investigated on schoolchildren of 6th and 7th classrooms of basic and kindergarten school for visually disabled in Plzeň. Obtained results show that the motion intervention program has positive effect; the benefit is significant mainly from the improvement of the children health-state values.eng
dc.date.accepted2012-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýchova ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam