Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorWernerová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T07:14:12Z
dc.date.available2021-12-08T07:14:12Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29451
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá společné znaky zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu sluchově postiženými a dětmi s kombinovaným postižením. Kombinované postižení je zde chápáno jako sluchové a mentální postižení u jednoho jedince. Na začátku práce je uveden teoretický základ k dané problematice. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětlovány pojmy jako kresebné projektivní techniky, Warteggův kresebný test, sluchové a mentální postižení. Bylo vybráno 20 testů vyplněných dětmi se sluchovým postižením, které docházejí do základní školy a do základní školy praktické. V empirické části je zformulována výzkumná otázka, která je v závěru práce zodpovězena. Výsledky zkoumání jsou rozděleny nejprve podle věku a následně podle kritérií. Z výsledků je patrné, že žáci se sluchovým postižením nejčastěji zobrazují geometrické útvary, dopravní prostředky, budovy, postavy a jejich části. Kresby nejsou začleňovány do širšího kontextu. K pojmenování obrázků využívají nerozvinuté názvy vystihující nakreslené.cze
dc.format63
dc.format63
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprojektivní metodycze
dc.subjectgrafické projektivní technikycze
dc.subjectbarevná modifikace Warteggova kresebného testucze
dc.subjectsluchové postiženícze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectbarvycze
dc.subjectprojective methodseng
dc.subjectgraphic projective techniqueseng
dc.subjectColour modification of Wartegg drawing completion testeng
dc.subjecthearing impairmenteng
dc.subjectmental disabilityeng
dc.subjectcolorseng
dc.titleBarevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí se sluchovým postižením (bakalářská práce je součástí širšího výzkumného projektu)cze
dc.title.alternativeColour modification of Wartegg drawing completion test in children with hearing impairmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29114
dc.description.abstract-translatedThis thesis examines the common features occuring in processing of the color modification of Wartegg's drawing test by hearing impaired children and children with multiple disabilities. Multiple disabilities mean in this case hearing impairement and mental disability occuring in one individual. At the beginning of the thesis there is a theoretical background of the problem. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part explains terms as projective drawing techniques, Wartegg's drawing test and hearing and mental disabilities. Twenty tests done by children with hearing impairement attending elementary school and practical elementary school were selected. In the empirical part a research question is formulated and is answered at the and of the work. Research results are first classified by age and then according to different criteria. The results show that hearing-impaired children draw the most often geometrical structures, vehicles, buildings, figures and their parts. Drawings are not integrated into a broader context. To name the pictures the children use short appellation corresponding to the drawn item.eng
dc.date.accepted2012-06-05
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam