Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorUrbánek, Petr
dc.contributor.authorPodhorská, Andrea
dc.date.accessioned2021-12-08T07:51:04Z
dc.date.available2021-12-08T07:51:04Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29870
dc.description.abstractTeoretická část je zaměřena na popis učitele, volbu učitelské profese, studium učitelství, roli učitele v pedagogické profesi, kompetence učitele. Nadále je zde popsán profil absolventa kombinovaného studia Učitelství odborných předmětů na Jihočeské univerzitě, Pedagogické fakulty. Pro praktickou část byly stanoveny výzkumné otázky, týkající se motivace studentů a jejich postojů k tomuto studiu. Výzkumné otázky jsou potvrzeny nebo vyvráceny výzkumnou sondou v podobě dotazníkového šetření. Toto dotazníkové šetření obsahuje 20 otázek, na které respondenti odpovídali písemnou formou. Zvolení respondenti byli studenti 1. a 3. ročníku kombinované formy studia Učitelství odborných předmětů na Jihočeské univerzity, Pedagogické fakulty, Katedry pedagogiky a psychologie.cze
dc.format59 s.
dc.format59 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: učitelcze
dc.subjectvolba učitelské profesecze
dc.subjectstudium učitelstvícze
dc.subjectrole učitelecze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectprofil absolventa.cze
dc.subjectKeywords: teachereng
dc.subjectchoice of the teaching professioneng
dc.subjectteaching studieseng
dc.subjectrole of a teachereng
dc.subjectresponsibilitieseng
dc.subjectgraduate profile.eng
dc.titleMotivace studentů učitelství odborných předmětů ke studiucze
dc.title.alternativeMotivation of student teachers of vacational subjects for study.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24428
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the motivation of students and their attitudes to the study of vocational subjects teaching. The theoretical part focuses on the description of the teacher, the choice of the teaching profession, teaching studies, role of a teacher in the teaching profession, teacher competence. It continues with the description of the profile of a combined studies graduate of vocational subjects at the University of South Bohemia, Faculty of Education. For the practical part were established some research questions, related to the students motivation and their attitudes to this study. The research questions are confirmed or refuted by a research probe in the form of a questionnaire survey. This survey contains 20 questions that respondents answered in writing. The elected respondents were some students of the first and third grade of the combined studies of Teaching of vocational subjects at the University of South Bohemia, Faculty of Education, Department of Education and Psychology.eng
dc.date.accepted2013-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam