dc.contributor.advisor | Vaněk, Jan | |
dc.contributor.author | Mitísková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:51:13Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:51:13Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29889 | |
dc.description.abstract | Cílem mé bakalářské práce je kvalitativní výzkum založený na grounded teorii, ve kterém se snažím zjišťovat vývoj sociální percepce handicapovaných žáků pedagogy Základní školy praktické Milevsko.
V teoretické části definuji pojmy ? sociální percepce, percepční chyby, stereotypy, atribuce příčin, implicitní teorie osobnosti, stereotypy, stigmatizace, labeling, komunikace, paměť, handicap.
Cílem metodologické části je objasnit základy zakotvené teorie použitím metody polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Jednotku zkoumání tvořila jedna organizace, jednotkou zjišťování byli čtyři pedagogové. V souladu s metodologií byly získávány údaje pro interpretaci. Po provedení kvalitativního výzkumu sumarizovat zjištěné vzorce sociální percepce (a jejich vývoj) a najít posuny v oblasti sociálních stereotypů v chování odborníků k handicapovaným žákům.
V interpretační části se zabývám třemi dílčími výzkumnými otázkami, které vychází z teoretického rámce mé práce a mají přispět k objasnění hlavní výzkumné otázky. Interpretace vychází ze zakotvené teorie Strausse a Corbinové (1999) a bylo při ní užito otevřené a axiální kódování. V závěru | cze |
dc.format | 57 s. | |
dc.format | 57 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | handicap | cze |
dc.subject | labeling | cze |
dc.subject | praktická škola | cze |
dc.subject | sociální percepce | cze |
dc.subject | stereotypy | cze |
dc.subject | handicap | eng |
dc.subject | labeling | eng |
dc.subject | practical school | eng |
dc.subject | social perception | eng |
dc.subject | stereotypes | eng |
dc.title | Vývoj sociální percepce lidí s handicapem pracovníky Základní školy praktické Milevsko | cze |
dc.title.alternative | Evolution of social perception of people with handicap in Grade school for children with special needs of teaching | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 24640 | |
dc.description.abstract-translated | Title of the thesis:
The target of my dissertation is the qualitative research based on grounded theory in which I am trying to detect the development of social perception of disadvantaged pupils at ?Základní škola praktická? in Milevsko.
In the theoretical part I am giving a definition of terms ? social perception, perceptions´mistakes, stereotype, labeling, stigmatization, communication, mental handicap and memory, episodic memory and autobiographical memory.
The target of the methodical part is to clarify the basics of grounded theory by using the methody of half-structured depth interview and observation.
After implementation of qualitative research I want to summarize the discovered patterns of social perception and to find the movements in the field of social stereotypes in the specialists´approach to disadvantaged pupils. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |