dc.contributor.advisor | Dastlík, Lukáš | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:51:18Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:51:18Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29898 | |
dc.description.abstract | Obsahem bakalářské práce je problematika výchovných prostředků. K nejvíce používaným patří odměna a trest, které jsou však zároveň se svými klady i zápory velice diskutované. Teoretická část se zabývá různými pohledy, názory i jinými možnými přístupy v této oblasti. Poukazuje na tradiční i novější možnosti výchovného působení na dítě v rodině i mateřské škole. Součástí práce je také psychologický pohled na morální vývoj dítěte, jeho možné prožívání. V praktické části je vyhodnocen a zpracován výzkum formou dotazníkového šetření v prostředí mateřské školy a v rodině, který byl veden ve čtyřech mateřských školách. Doplňující informace poskytly rozhovory s dětmi. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Odměna | cze |
dc.subject | trest | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | výchovné prostředky | cze |
dc.subject | morální vývoj. | cze |
dc.subject | reward | eng |
dc.subject | punishment | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | educational tools | eng |
dc.subject | moral values | eng |
dc.title | Odměna a trest v životě předškolního dítěte | cze |
dc.title.alternative | Eward and punishment in the life of a preschool child | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 24684 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor paper examines the issue of educational tools. Rewards and punishments, though used most frequently, belong also to those tools whose merits and demerits are extensively discussed. The theoretical section offers different opinions and angles of view together with a range of possible approaches to upbringing and education. The section explores both the traditional and the contemporary methods available to bring children up in families and at infant schools. Moreover, this section of the paper presents a psychological insight into the children's perception and the manner in which they embrace moral values. The practical section processes and evaluates the results of research conducted in families and at four infant schools with reliance on a questionnaire. Additional bits of information were obtained by interviewing the children. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |