Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorMorávková, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-08T07:51:47Z
dc.date.available2021-12-08T07:51:47Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29940
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá kresbou dětí v předškolním věku. Úvodní kapitola teoretické části je zaměřena na charakteristiku předškolního období, jeho specifika v kognitivním, emočním a sociálním vývoji. V dalších kapitolách je popsán vývoj kresby a jejího tématu a výskyt jednotlivých konkrétních témat v dětské kresbě. Výzkumná část práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku, které dochází do mateřské školy. Cílem práce je sledovat volbu témat kresby. Zkoumané kresby jsou proto rozděleny podle zvoleného tématu do několika skupin (kategorií) a zkoumány pomocí analýzy kresebného projevu dítěte a rozhovoru s dětmi/autory kreseb. Za účelem dosažení cíle práce jsou položeny jedna hlavní a tři vedlejší výzkumné otázky. Tyto otázky jsou zaměřeny na zjištění výskytu jednotlivých kresebných témat, na závislost výskytu kresebných témat na pohlaví dítěte, na zkoumání pojetí kresby dětí a na volbu barev v dětské kresbě. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že děti nejčastěji kreslí to, co je obklopuje. Jejich kresby jsou zaměřeny na témata týkající se lidí a všeho, co je s nimi spojené. Nejčastějšími tématy pro kresbu jsou příroda a dům. Závěry práce potvrzují existenci závislosti tématu kresby na pohlaví dítěte.cze
dc.format56
dc.format56
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvolná kresbacze
dc.subjecttéma kresbycze
dc.subjectdítě předškolního věkucze
dc.subjectspontaneous drawingeng
dc.subjectthe topic of drawingeng
dc.subjectpreschool-age childeng
dc.titleVolná kresba dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeFree drawing of preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag27816
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with children's drawing at preschool age. The introductory chapter of the theoretical part focuses on description of the preschool period, its specifics in cognitive, emotional and social development. The following chapters describe the development of drawing and its motif and the occurrence of particular topics in children's drawing. The research part of the thesis is focused on spontaneous drawing of preschool children attending kindergarten. The objective of this thesis is following the choice of drawing topics. Studied drawings are divided into several groups (categories) and examined through the analysis of drawing expression and the interview with the children/authors of the drawings. To meet the objective of the thesis one main and three supporting questions are asked. These questions aim to discover the occurrence of individual drawing topics, establish the correlation between the occurrence of topics and the child's sex, look into the conception of children's drawing and the choice of colour in children's drawing. The conclusion of the research part shows that the children are most likely to draw things they are surrounded by. Their drawings are concentrated on topics related to people and everything connected with them. The most frequent topics of the drawings are nature and the house. The findings of the thesis prove the existence of correlation between the topic of the drawing and the child's sex.eng
dc.date.accepted2013-04-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam