Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorDlouhá, Ivana
dc.date.accessioned2021-12-08T07:52:19Z
dc.date.available2021-12-08T07:52:19Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29979
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá projevy agresivního a prosociálního chování dětí v mateřské škole. První část uvádí základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje důležité pojmy jako agrese, agresivita, prosociálnost, seznamuje s jejich druhy, projevy a příčinami. Vysvětluje jejich vývoj v souvislosti s vývojovými etapami předškolního věku. Dále se zaměřuje na doložení významu prosociálního chování a na jeho zakotvenosti v předškolní výchově. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo popsat a analyzovat situace, ve kterých se u dětí projevovalo agresivní nebo prosociální chování. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda zúčastněného pozorování.cze
dc.format52 s.
dc.format52 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: agresecze
dc.subjectagresivitacze
dc.subjectprosociální chovánícze
dc.subjectempatiecze
dc.subjectpředškolní výchovacze
dc.subjectKey words: aggressioneng
dc.subjectaggressivenesseng
dc.subjectprosocial behavioureng
dc.subjectempathyeng
dc.subjectpre-school educationeng
dc.titleProjevy agresivity a prosociálního chování dětí v mateřské školecze
dc.title.alternativeManifestation of Aggression and of social desirable Behavior in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag28942
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis investigates the manifestation of Aggression and of socialy desirable Behavior in Kindergarten. The first part outlines the basic theoretical foundations of the analysed topic. It defines the essential terms such as aggression, aggressiveness and prosocial behaviour, and proceeds to review their types, manifestations and causes. It also explains their development in connection with the developmental stages of pre-school children. Furthermore, the first part focuses on evidencing the significance of prosocial behaviour and on its presence in pre-school education. The practical part of the thesis is based on a qualitative analysis, aiming to describe and analyse situations in which the children showed aggressive or prosocial behaviour. The required data were collected using the participant observation method.eng
dc.date.accepted2013-09-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam