dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Dlouhá, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:52:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:52:19Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29979 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá projevy agresivního a prosociálního chování dětí v mateřské škole. První část uvádí základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje důležité pojmy jako agrese, agresivita, prosociálnost, seznamuje s jejich druhy, projevy a příčinami. Vysvětluje jejich vývoj v souvislosti s vývojovými etapami předškolního věku. Dále se zaměřuje na doložení významu prosociálního chování a na jeho zakotvenosti v předškolní výchově. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo popsat a analyzovat situace, ve kterých se u dětí projevovalo agresivní nebo prosociální chování. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda zúčastněného pozorování. | cze |
dc.format | 52 s. | |
dc.format | 52 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: agrese | cze |
dc.subject | agresivita | cze |
dc.subject | prosociální chování | cze |
dc.subject | empatie | cze |
dc.subject | předškolní výchova | cze |
dc.subject | Key words: aggression | eng |
dc.subject | aggressiveness | eng |
dc.subject | prosocial behaviour | eng |
dc.subject | empathy | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.title | Projevy agresivity a prosociálního chování dětí v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Manifestation of Aggression and of social desirable Behavior in Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 28942 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis investigates the manifestation of Aggression and of socialy desirable Behavior in Kindergarten. The first part outlines the basic theoretical foundations of the analysed topic. It defines the essential terms such as aggression, aggressiveness and prosocial behaviour, and proceeds to review their types, manifestations and causes. It also explains their development in connection with the developmental stages of pre-school children. Furthermore, the first part focuses on evidencing the significance of prosocial behaviour and on its presence in pre-school education. The practical part of the thesis is based on a qualitative analysis, aiming to describe and analyse situations in which the children showed aggressive or prosocial behaviour. The required data were collected using the participant observation method. | eng |
dc.date.accepted | 2013-09-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |