Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaněk, Jan
dc.contributor.authorSedláková, Štěpánka
dc.date.accessioned2021-12-08T07:53:25Z
dc.date.available2021-12-08T07:53:25Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30047
dc.description.abstractHlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.cze
dc.format75 s.
dc.format75 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučenícze
dc.subjectteorie učenícze
dc.subjectstyly učenícze
dc.subjectvývojové teorie dítěte předškolního věkucze
dc.subjectsociální vnímání předškoláků: stereotypy a předsudkycze
dc.subjectinterkulturní psychologiecze
dc.subjectinterkulturní komunikacecze
dc.subjectinterkulturní výcvikcze
dc.subjectinterkulturní kompetencecze
dc.subjectsložky interkulturní kompetencecze
dc.subjectzahajovací a uvolňovací hrycze
dc.subjectrozhovorcze
dc.subjectsimulační hrycze
dc.subjectpantomimacze
dc.subjectprosociální hrycze
dc.subjectliterární a jazyková výchovacze
dc.subjecthudební výchovacze
dc.subjectvýtvarná výchovacze
dc.subjectkvalitativní výzkumcze
dc.subjectpozorování.cze
dc.subjectlearningeng
dc.subjectlearning theoryeng
dc.subjectlearning styleseng
dc.subjectevolutionary theory of preschool age childreneng
dc.subjectsocial perception of preschool age children: stereotypes and prejudiceseng
dc.subjectintercultural psychologyeng
dc.subjectintercultural communicationeng
dc.subjectintercultural educationeng
dc.subjectintercultural competenceeng
dc.subjectelements of intercultural competenceeng
dc.subjectopening and release gameseng
dc.subjectintervieweng
dc.subjectsimulation gameseng
dc.subjectpantomimeeng
dc.subjectpro-social gameseng
dc.subjectliterary and linguistic educationeng
dc.subjectmusic educationeng
dc.subjectart educationeng
dc.subjectqualitative researcheng
dc.subjectobservation.eng
dc.titleProgram rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeThe program of developpement of intercultural competence by preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29269
dc.description.abstract-translatedThe primary objective of this thesis was to describe methods applicable for the development of intercultural competence in preschool age children. The theoretical part is focused on clarifying the terms such as learning, learning theory and learning styles. Subsequently, the attention is paid to the terms that are related to level of cognition, social perception and personality of the preschool age child. A description of the intercultural terms like psychology, communication, conflict, education and competence is also included. The basis of the practical part consists of methods applicable for the development of intercultural competence in preschool age children whose main inspiration was indian culture. A range of specific activities that can be used in kindergartens is also included in this part. In the methodology, a notion of qualitative research and observation methods are described and the final part contains a case study of activities developing the preschool age child´s intercultural competence. The thesis is supported by photos that have been taken during introducing the different ? indian culture to the children and that are available both for viewing and downloading on the web.eng
dc.date.accepted2013-04-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam