dc.contributor.advisor | Vaněk, Jan | |
dc.contributor.author | Sedláková, Štěpánka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:53:25Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:53:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30047 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence.
Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách.
V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu. | cze |
dc.format | 75 s. | |
dc.format | 75 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | teorie učení | cze |
dc.subject | styly učení | cze |
dc.subject | vývojové teorie dítěte předškolního věku | cze |
dc.subject | sociální vnímání předškoláků: stereotypy a předsudky | cze |
dc.subject | interkulturní psychologie | cze |
dc.subject | interkulturní komunikace | cze |
dc.subject | interkulturní výcvik | cze |
dc.subject | interkulturní kompetence | cze |
dc.subject | složky interkulturní kompetence | cze |
dc.subject | zahajovací a uvolňovací hry | cze |
dc.subject | rozhovor | cze |
dc.subject | simulační hry | cze |
dc.subject | pantomima | cze |
dc.subject | prosociální hry | cze |
dc.subject | literární a jazyková výchova | cze |
dc.subject | hudební výchova | cze |
dc.subject | výtvarná výchova | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | pozorování. | cze |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | learning theory | eng |
dc.subject | learning styles | eng |
dc.subject | evolutionary theory of preschool age children | eng |
dc.subject | social perception of preschool age children: stereotypes and prejudices | eng |
dc.subject | intercultural psychology | eng |
dc.subject | intercultural communication | eng |
dc.subject | intercultural education | eng |
dc.subject | intercultural competence | eng |
dc.subject | elements of intercultural competence | eng |
dc.subject | opening and release games | eng |
dc.subject | interview | eng |
dc.subject | simulation games | eng |
dc.subject | pantomime | eng |
dc.subject | pro-social games | eng |
dc.subject | literary and linguistic education | eng |
dc.subject | music education | eng |
dc.subject | art education | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.subject | observation. | eng |
dc.title | Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | The program of developpement of intercultural competence by preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29269 | |
dc.description.abstract-translated | The primary objective of this thesis was to describe methods applicable for the development of intercultural competence in preschool age children. The theoretical part is focused on clarifying the terms such as learning, learning theory and learning styles. Subsequently, the attention is paid to the terms that are related to level of cognition, social perception and personality of the preschool age child. A description of the intercultural terms like psychology, communication, conflict, education and competence is also included.
The basis of the practical part consists of methods applicable for the development of intercultural competence in preschool age children whose main inspiration was indian culture. A range of specific activities that can be used in kindergartens is also included in this part.
In the methodology, a notion of qualitative research and observation methods are described and the final part contains a case study of activities developing the preschool age child´s intercultural competence. The thesis is supported by photos that have been taken during introducing the different ? indian culture to the children and that are available both for viewing and downloading on the web. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |