dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Šicnerová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:53:49Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:53:49Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30068 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá vývojem školství a postupným utvářením systematické sociální péče v Čechách ve druhé polovině 18. století. Mapuje reformu těchto oblastí od samého počátku vzniku, po zavedení na celém území Rakouska-Uherska. První část práce je zaměřená na detailní analýzu industriální výchovy v jihočeské Kaplici, druhá část popisuje postupné vytváření uceleného sociálního systému novohrads-kého panství. Práce popisuje sociálně pedagogické snahy reformátorů o vzestup společnosti a zlepšení celkové situace v českých zemích po vleklých středoevrop-ských válkách. Závěrečná kapitola reflektuje obsah práce v kontextu sociální pedagogiky. | cze |
dc.format | 58 s. (98 629) | |
dc.format | 58 s. (98 629) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Osvícenství | cze |
dc.subject | osvícenské reformy | cze |
dc.subject | osvícenští reformátoři | cze |
dc.subject | Marie Terezie | cze |
dc.subject | tereziánské školství | cze |
dc.subject | školská reforma | cze |
dc.subject | škola v Kaplici | cze |
dc.subject | industrie | cze |
dc.subject | sociální reforma | cze |
dc.subject | novohradský chudinský ústav | cze |
dc.subject | systematická péče o chudé | cze |
dc.subject | buquoyské panství | cze |
dc.subject | J. N. Buquoy | cze |
dc.subject | J. I. Felbiger | cze |
dc.subject | F. Kindermann | cze |
dc.subject | B. J. Spatzierer | cze |
dc.subject | K. H. Seibt | cze |
dc.subject | Enlightenment | eng |
dc.subject | enlightenment reforms | eng |
dc.subject | enlightenment reformators | eng |
dc.subject | Maria Theresia | eng |
dc.subject | Theresian education system | eng |
dc.subject | educations reform | eng |
dc.subject | school
in Kaplice | eng |
dc.subject | industry | eng |
dc.subject | social reform | eng |
dc.subject | poorhouse in Nové Hrady | eng |
dc.subject | systematic care for the poor | eng |
dc.subject | Buquoy dominion | eng |
dc.subject | J.N. Buquoy | eng |
dc.subject | J. I. Felbiger | eng |
dc.subject | F. Kindermann | eng |
dc.subject | B. J. Spatzierer | eng |
dc.subject | K. H. Seibt | eng |
dc.title | Osvícenské reformy na buquoyském panství jako historické kořeny sociální pedagogiky | cze |
dc.title.alternative | The Enlightenment Reforms in Buquoy Dominion as Historical Roots of Social Pedagogy | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29298 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis considers the education system development and gradual forming of social care in Bohemia in the 2nd half of 18th century. It tracks the reform of these areas from its early beginnings till its introduction within the whole Austrian-Hungarian Empire. First part of the thesis focuses on detailed analysis of industrial education in South-Bohemian Kaplice, 2nd part covers the gradual establishment of complex social system in the dominion of Nové Hrady. The thesis looks at the social-pedagogical reform endeavours aimed at progress of the society and improvement of the general situation in Bohemia in the aftermath of the protracted wars in Central Europe. The closing chapter reflects the content of the thesis within the context of social pedagogy. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |