Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDitrich, Tomáš
dc.contributor.authorGroulíková, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T07:54:17Z
dc.date.available2021-12-08T07:54:17Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30091
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na gymnáziích ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie, jakožto vědního oboru. Z dotazníku vyplývá, že většina gymnázií ekologii vyučuje (93,87 %) s průměrnou časovou dotací 12 hodin za celou školní docházku. Podklady pro výuku jsou čerpány z učebnic, z nichž nejvíce používanou je Biologie pro gymnázia (Jelínek a Zicháček, 2007). Méně než polovina vyučujících používá pro získání informací do výuky internet a populárně-naučné časopisy. Z rozboru učebnic je zřejmé, že učebnice využívané na gymnáziích se obecně soustředí na standardní oblasti ekologie. Jen v malé míře se vyskytují (či dokonce zcela chybí) dnes velmi aktuální témata jako evoluční ekologie, dynamika společenstev či biodiverzita a faktory, které ji ovlivňují.cze
dc.format63 s. (107 932 znaků)
dc.format63 s. (107 932 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectekologiecze
dc.subjectanalýza učebniccze
dc.subjectgymnáziacze
dc.subjectecologyeng
dc.subjectanalysis of textbookseng
dc.subjectmiddle schooleng
dc.titleMonitoring stavu výuky ekologie na vybraných středních školách ČRcze
dc.title.alternativeMonitoring the status ecology education at selected high schools of the Czech Republic.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29401
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to monitor the ecology education at high schools of the Czech Republic and to compare them with modern knowledge and overall concept of ecology as a scientific discipline. The survey shows that the majority of high schools teach biological ecology (93.87%) with average 12 hours during the whole school attendance. Materials for lessons are drawn from textbooks, most of which is used Biologie pro gymnázia (Jelinek and Zicháček, 2007). Less than half of the teachers used to obtain information from internet and popular science journals. The textbooks used in high schools generally focus on the standard ecology. Only a small extent occur (or even completely absent) today highly topical issues such as evolutionary ecology, community dynamics or biodiversity and the factors affecting it.eng
dc.date.accepted2013-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam