dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Antonů, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:54:36Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:54:36Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30105 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je shromáždit informace, které umožní zhodnotit rizika komunikace prostřednictvím sociálních sítí pro žáky základní a střední školy.
Teoretická část je zaměřena na problematiku šikany a kyberšikany, a to nejprve obecněji, v kontextu pohledů na dopady médií, počítačů, sociálních sítí aj., na utváření životního stylu, životního způsobu dospívajících. Dále zde sleduje problematiku virtuální reality a významu sociálních sítí pro děti a mládež v období školní docházky na základní a střední škole. Také je zde popsána specifičnost virtuálního prostředí a věnuje se problematice virtuální identity, bezpečného využívání internetu.
Cílem praktické části je zjistit, zda žáci spatřují v internetu, resp. v komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, nějaká rizika, zda si uvědomují jeho (ne)bezpečnost a do jaké míry na něj umí kriticky nahlížet. Sleduje, do jaké míry se již studenti a žáci stali obětí kyberšikany či klasické šikany a také, jaké mají v této oblasti povědomí. | cze |
dc.format | 70 s. (72 853 znaků) | |
dc.format | 70 s. (72 853 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | kyberšikana | cze |
dc.subject | agresor | cze |
dc.subject | oběť | cze |
dc.subject | internet | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | cyberbullying | eng |
dc.subject | aggressor | eng |
dc.subject | victim | eng |
dc.subject | internet | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.title | Kyberšikana jako jeden ze zdrojů ohrožení pro děti základní a střední školy | cze |
dc.title.alternative | Cyberbullying seen as one of origins of endangerment of primary and secondary school children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29423 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my thesis is to collect information enabling to assess the risks of communication on social platforms for primary and secondry school pupils.
The teoretical part is focused on the bullying and cyberbullyin in general. This part discusses the impact of media, computers, social platforms etc. on the lifestyle od teenagers. Furthermore, the issues of virtual reality and impact of social networks on pupils and teenagers during their school attendance are described. The thesis considers the specific problems of virtual environment, virtual identity and the safe use of internet as well.
The aim of the practical part is to find, how do the pupils perceive communication via internet and social networks: whether they realize the dangers and how are they able to criticize it. The practical research of my thesis observes the extent to which have the pupils been cyberbullied or bullied and how are they aware of it. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |