dc.contributor.advisor | Ditrich, Tomáš | |
dc.contributor.author | Jelínková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:54:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:54:39Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30107 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na základních školách ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie jakožto vědního oboru. Biologické ekologii se věnuje pouze 77 % základních škol, pričemž velká část vyučujících tomuto tématu věnuje méně než 10 hodin během celé školní docházky. Přibližně polovina vyučujících používá při výuce učebnice, nejčastěji učebnicovou řadu Ekologický přírodopis od D. Kvasničkové a kol. Méně než polovina vyučujících výuku doplňuje užíváním populárně-naučných časopisů a internetových serverů. Používané učebnice se částečně shodují se současnou koncepcí biologické ekologie, většinou v nich však chybí témata evoluční ekologie, vznik a vývoj společenstev, úloha disturbancí na formování společenstev, faktory ovlivňující biodiverzitu a ekologická metodologie. | cze |
dc.format | 60 s. (105 622 znaků) | |
dc.format | 60 s. (105 622 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ekologie | cze |
dc.subject | analýza učebnic | cze |
dc.subject | základní školy | cze |
dc.subject | ecology | eng |
dc.subject | analysis of textbooks | eng |
dc.subject | secondary schools | eng |
dc.title | Monitoring stavu výuky ekologie na základních školách ČR | cze |
dc.title.alternative | Monitoring of the state of ecology education at secondary schools in the Czech Republic | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29426 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work was to chart the situation of ecology education at Czech secondary schools and compare it with modern knowledge and with total concption of the ecology as a science discipline. Only 77 % of primary schools dedicated to biological ecology and most of teachers spend teaching this topic less than 10 lessons during the school attendance. Approximately half of the teachers use textbooks in teaching, mostly textbook series Ekologický přírodopis by D. Kvasničková et al. Less than half of teachers complement teaching by using popular-science journals and internet servers. Used textbooks are partly consistent with current conception of biological ecology, but there are missing topics like evolutionary ecology, the origin and development of the communities, the role of disturbation on formation of the communities, the factors influencing biodiversity and the ecological methodology. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přu-Chu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |