Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDitrich, Tomáš
dc.contributor.authorJelínková, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-08T07:54:39Z
dc.date.available2021-12-08T07:54:39Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30107
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na základních školách ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie jakožto vědního oboru. Biologické ekologii se věnuje pouze 77 % základních škol, pričemž velká část vyučujících tomuto tématu věnuje méně než 10 hodin během celé školní docházky. Přibližně polovina vyučujících používá při výuce učebnice, nejčastěji učebnicovou řadu Ekologický přírodopis od D. Kvasničkové a kol. Méně než polovina vyučujících výuku doplňuje užíváním populárně-naučných časopisů a internetových serverů. Používané učebnice se částečně shodují se současnou koncepcí biologické ekologie, většinou v nich však chybí témata evoluční ekologie, vznik a vývoj společenstev, úloha disturbancí na formování společenstev, faktory ovlivňující biodiverzitu a ekologická metodologie.cze
dc.format60 s. (105 622 znaků)
dc.format60 s. (105 622 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectekologiecze
dc.subjectanalýza učebniccze
dc.subjectzákladní školycze
dc.subjectecologyeng
dc.subjectanalysis of textbookseng
dc.subjectsecondary schoolseng
dc.titleMonitoring stavu výuky ekologie na základních školách ČRcze
dc.title.alternativeMonitoring of the state of ecology education at secondary schools in the Czech Republiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29426
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work was to chart the situation of ecology education at Czech secondary schools and compare it with modern knowledge and with total concption of the ecology as a science discipline. Only 77 % of primary schools dedicated to biological ecology and most of teachers spend teaching this topic less than 10 lessons during the school attendance. Approximately half of the teachers use textbooks in teaching, mostly textbook series Ekologický přírodopis by D. Kvasničková et al. Less than half of teachers complement teaching by using popular-science journals and internet servers. Used textbooks are partly consistent with current conception of biological ecology, but there are missing topics like evolutionary ecology, the origin and development of the communities, the role of disturbation on formation of the communities, the factors influencing biodiversity and the ecological methodology.eng
dc.date.accepted2013-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřu-Chucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam