Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorHodková, Kamila
dc.date.accessioned2021-12-08T07:55:30Z
dc.date.available2021-12-08T07:55:30Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30142
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá úzkostí a strachem u dětí mladšího školního věku. Cílem této práce je zmapovat emoce úzkosti a strachu u dětí a porovnat vnímání těchto emocí z pohledu rodičů a z pohledu dětí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy úzkost a strach, jejich vznik a projevy. Další kapitola pojednává o mladším školním věku, jsou popsány jeho charakteristiky a pozornost je věnována kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji a také se zaměřuje na sebepojetí dítěte. Dále je zde zařazena kapitola o dětských úzkostech a strachu, s hlavním zaměřením na děti mladšího školního věku, jsou zde popsány dětské techniky zvládání těchto emocí a jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je o tom, jak rodiče vnímají strachy svých dětí, jak na ně reagují. Výzkumná sonda je zaměřena na to, jak své strachy a úzkosti popisují děti a jak jsou vnímány jejich rodiči. Data byla získávána prostřednictvím rozhovoru.cze
dc.format65s.
dc.format65s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectÚzkostcze
dc.subjectstrachcze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectvnímání dětského strachu rodičicze
dc.subjectAnxietyeng
dc.subjectfeareng
dc.subjectyoung school age childreneng
dc.subjectparents? perception of children?s feareng
dc.titleÚzkost a strach u dětí mladšího školního věku z pohledu dítěte a rodiče.cze
dc.title.alternativeAnxiety and fear in young school age children from perspective of parents and the children themselves.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29527
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with children of younger school age and their feelings of anxiety and fear. The aim of this thesis is to conduct a survey of children?s emotions of anxiety and fear and to compare perception of those emotions from the perspective of parents and children. The theoretical part describes the terms anxiety and fear, origin of those emotions and how they are shown. The following chapter deals with the younger school age, describes its characteristics and focuses on cognitive, emotional and social development as well as on self-concept of a child. Further there is a chapter about child anxiety and fear, with major focus on children of younger school age. This chapter describes techniques of handling the emotions and also their prevention. The closing chapter of the theoretical part is focused on how parents perceive fears of their children and how they react to them. The research is focused on how fears an anxiety are described by children and how they are perceived by their parents. Data were obtained through interviews.eng
dc.date.accepted2013-06-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAbramčuk, Filip


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam