dc.contributor.advisor | Kornatovská, Zuzana | |
dc.contributor.author | Kroupová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:56:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:56:14Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30170 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá porovnáním intervenční pohybové a rehabilitační metody Pilates a jógy a jejím vlivu na děti s mentální disabilitou ve věku 8 ? 15 let. Po celou dobu byl sledo?ván vliv těchto pohybových aktivit na zdravotní stav a hodnotovou orientaci probanda. Cílem práce bylo vytvoření pohybového programu zaměřeného na děti s mentální disabilitou, kde u jedné skupinky probandů byla uplatněna cvičební metoda Pilates a druhé skupinky probandů bylo uplatněno jógové cvičení. Pro splnění daného cíle bylo stanoveno tříměsíční období pro aplikování předem připraveného programu. Na základě získaných poznatků a naměřených výsledků byly potvrzeny dva základní předpoklady: cvičební metody Pilates a jóga pozitivně působily na zdravotní stav probanda a dále došlo ke zlepšení osobnostní hodnotové orientace měřeného jedince. | cze |
dc.format | 80 | |
dc.format | 80 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | jóga | cze |
dc.subject | Pilates | cze |
dc.subject | intervenční pohybový program | cze |
dc.subject | rehabilitační metoda | cze |
dc.subject | mentální disabilita | cze |
dc.subject | Yoga | eng |
dc.subject | Pilates | eng |
dc.subject | intervention motion program | eng |
dc.subject | rehabilitation method | eng |
dc.subject | the mental disability | eng |
dc.title | Porovnání intervenční pohybové a rehabilitační metody Pilates a jógy u dětí s mentální disabilitou ve věku 8 ? 15 let. | cze |
dc.title.alternative | Comparison of interventionist, motion and rehabilitation method in Pilates and yoga by mentally disabled children aged 8-15 years. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29636 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor´s work deals with a comparison of the intervention kinetic and rehabilitation method of Pilates and yoga and its´ influence on 8-15 years old children with mental disability. Dur?ing all the period, an influence of these kinetic activities on the health and value orientation of the proband was observed. The aim of the work was the creation of kinetic program focused on mental disabled children, where for one proband group the Pilates kinetic method was ap?plied and for the second group yoga exercises were applied. To accomplish this aim, a period of three months was set for the application of formerly prepared program. On the basis of achieved findings and measured results, two basic suppositions were affirmed: both, the Pi-late?s kinetic methods and yoga affected positively the health of the proband and further-more, an improvement of the personality value orientation of examined individual occurred. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Výchova ke zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.description.defence | V práci se vyskytují nedostatky, které nebyly zcela vysvětleny. To je důvod ke snížení známky o dva stupně. Posluchačka svou práci obháila. | cze |