Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKraft, Stanislav
dc.contributor.authorJindrová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T07:56:23Z
dc.date.available2021-12-08T07:56:23Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30175
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo sledovat každodenní pohyb obyvatel v regionu Písek. Toto šetření bylo prováděno pomocí dotazníkového šetření v jednotlivých domácnostech v POÚ Písek. Na základě výsledků pak byly analyzované vybrané procesy a jejich geografické podmíněnosti a následně porovnány s dostupnými studiemi v České republice a zahraničí. Smyslem výzkumu tedy bylo vypozorovat rozdíly mezi obyvateli rozřazených do skupin, zjistit účely cest, periodicitu, vzdálenost, čas a identifikovat způsob prostorové mobility. Bylo zjištěno, že se ženy pohybují odlišné než muži a to za jinými účely, častěji, ale s kratším časem i vzdáleností a nejvíce prostřednictvím chůze. U jednotlivých věkových kategorií jsou také patrné rozdíly. Největší zastoupení ve vzorku měli lidé ve věku 36 ? 49 let a současné vykonali nejvíce cest, za účelem do/z práce, s největším časem i vzdáleností a s použitím osobního automobilu. Nejméně se naopak pohybovaly osoby ve věku 65 a více let, které měly početně nejmenší zastoupení, nejvíce cestovaly do/z nákupu a služby a také prostřednictvím osobního automobilu. Z hlediska ekonomického statusu, převažovali pracující zaměstnanci, ale nejvíce cest urazily osoby samostatně výdělečné činné s nejdelším časem i vzdáleností a s využitím osobního automobilu. Nejmenší prostorovou mobilitu měly osoby v důchodu, které shodně jako lidé ve věku 65 a více let vykonaly minimum cest a tomu odpovídal i čas a vzdálenost s tím, že také využívaly především osobní automobil. Na základě porovnání výsledků s jinými studiemi se také lišila prostorová mobilita a další charakteristiky obyvatel podle oblasti, ve které žijí. Zároveň se ale mezi různými regiony objevovaly shodné či podobné rysy každodenního pohybu.cze
dc.format80
dc.format80
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProstorová mobilitacze
dc.subjectgeografie časucze
dc.subjectgendercze
dc.subjectvěkcze
dc.subjectekonomická aktivitacze
dc.subjectPísekcze
dc.subjectSpatial mobilityeng
dc.subjecttime geographyeng
dc.subjecttendereng
dc.subjectageeng
dc.subjecteconomic activityeng
dc.subjectPísekeng
dc.titleKAŽDODENNÍ PROSTOROVÁ MOBILITA OBYVATEL V REGIONU PÍSEK: ANALÝZA VYBRANÝCH PROCESŮ A JEJICH GEOGRAFICKÝCH PODMÍNĚNOSTÍcze
dc.title.alternativeEveryday spatial mobility of population in the region Písek: Analysis of selected processes and their geography conditionalitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29646
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to investigate the daily movement of people in the region Písek. This investigation was conducted through a questionnaire survey among households in the administrative region of Písek. Based on the results were then analyzed selected processes and their geographical conditionalities and then compared with the available studies in the Czech Republic and abroad. The purpose of this research is to observe differences among the population classified into groups, determine the purpose of routes, frequency, distance, time, and to identify the spatial mobility. It was found that women range different than men and for other purposes, frequently, but with a shorter time and distance and most walk through. For each age group are also noticeable differences. The largest representation in the sample were men aged 36 - 49 years and have done most current paths in order to/from work, with the greatest time and distance with the use of a car. At least the other hand, moving persons aged 65 years and over who had represented numerically smallest, most traveling to/from shopping and services and also by car. In terms of economic status, with the majority working employees, but most roads have gone self-employed persons with the longest time and distance with the use of a car. The smallest spatial mobility had retired persons who consistently as people aged 65 and over have done minimum paths and it corresponded with the time and distance that also benefited mainly car. Based on comparison of results with other studies also differed spatial mobility and other characteristics of the population by the area in which they live, but also between different regions appear identical or similar features everyday movements.eng
dc.date.accepted2013-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineGeografie pro veřejnou správucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programGeografiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBlažek, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam