dc.contributor.advisor | Stuchlíková, Iva | |
dc.contributor.author | Černá, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:58:36Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:58:36Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30248 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se čtenář seznamuje s problematikou pojmů jako je učení, jeho pojetí, přístupy k němu. Dále pak se styly a strategiemi učení. Následně je zmíněna problematika motivace, paměti jakožto podstatných složek pro osvojování si učiva. Nedílnou součástí této celé problematiky jsou i pojmy jako mentální reprezentace poznatků, metakognice a v posledním díle teoretické části autorka představuje Gardnerovo pojetí inteligence. Teoretická část se opírá o prostudovanou odbornou literaturu. V praktické části bylo provedeno explanatorní kvalitativní zkoumání studované problematiky u menšího počtu vysokoškoláků. Cílem této práce je pokusit se zjistit jaké jsou strategie učení u současných vysokoškolských studentů a porovnat výsledky s výsledky bývalých vysokoškoláků s přihlédnutím na možné rozdíly. Výsledky tohoto šetření jsou uvedeny na konci praktické části. | cze |
dc.format | 44 s. | |
dc.format | 44 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | styly učení | cze |
dc.subject | učební a kognitivní strategie | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | paměť | cze |
dc.subject | mentální reprezentace poznatků | cze |
dc.subject | metakognice | cze |
dc.subject | inteligence | cze |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | learning style | eng |
dc.subject | learning/cognitive strategies | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | memory | eng |
dc.subject | mental representation | eng |
dc.subject | metacognition | eng |
dc.subject | intelligence | eng |
dc.title | Strategie učení současných vysokoškolských studentů | cze |
dc.title.alternative | Current university students' strategies of learning | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29805 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, basic terms are explained. These terms include e. g. learning and approaches to it, the styles and strategies of learning. Afterwards, motivation and memory are discussed as key principles for learning. A very important part of this section deals with the terms of the mental representation and metacognition, and the Gadrner?s notion of intelligence is briefly introduced in the last part. In the empirical part of the thesis, an explanatory qualitative research was carried out with a small number of university students. The aim of this thesis is to find out the learning strategies of university students and to compare them with a view of former university students with regard to some possible differences. The findings of this research are stated at the end of the practical part. | eng |
dc.date.accepted | 2013-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nohavová, Alena | |