Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorStrnad, Radovan
dc.date.accessioned2021-12-08T08:00:23Z
dc.date.available2021-12-08T08:00:23Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30300
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je odhalit život a dílo jednoho z nejvýznamnějších a nejkontroverznějších světových filozofů Alberta Camuse, a to ve vztahu k výkladu souvislosti existencialistické koncepce člověka a současného pojetí výchovy v kontextu sociální pedagogiky. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá představením velmi zajímavého života Alberta Camuse, vzhledem k tomu, že jeho filozofické myšlenky se často spojují s důležitými událostmi v jeho životě. Dále je uveden stručný rozbor děl Alberta Camuse. Díla jsou rozčleněna do vývojových etap. Posléze je provedena komparace názorů na otázky života a člověka v širším konceptu existenciální filozofie. V druhé části práce autor analyzuje Camusovo pojetí vztahu člověka, prostředí a výchovy, komentuje náhledy na role a možnosti výchovy v kontextu životních situací. Zároveň porovnává, do jaké míry je současné obsahové pojetí sociální pedagogiky jako teorie a praxe pomáhání člověku předznamenáno názory filozofa a spisovatele Alberta Camuse. Závěr druhé části tvoří autorův vlastní výzkum hodnot u vysokoškolských studentů oboru Sociální pedagogika.cze
dc.format56 s. (120 924 zn.) + IX s.
dc.format56 s. (120 924 zn.) + IX s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbiografie Alberta Camusecze
dc.subjectdíla dle vývojových etapcze
dc.subjectexistencialismuscze
dc.subjectpojetí člověkacze
dc.subjectprostředí a výchovycze
dc.subjectvýchova v kontextu životních situacícze
dc.subjectAlbert Camus a předznamenání oboru sociální pedagogikacze
dc.subjecthodnotový systémcze
dc.subjectmetoda SEIQoLcze
dc.subjectkvalita životacze
dc.subjectAlbert Camus?s biographyeng
dc.subjectworks by developmental stageseng
dc.subjectexistentialismeng
dc.subjectconception of a maneng
dc.subjectenvironment and upbringingeng
dc.subjectupbringing in the context of life situationseng
dc.subjectAlbert Camus and foreshadowing the branch of social pedagogyeng
dc.subjectvalue systemeng
dc.subjectSEIQoL methodeng
dc.subjectquality of lifeeng
dc.titleFilozofické pojetí člověka a výchovy u Alberta Camusecze
dc.title.alternativePhilosophical Aspects to the Conception of Man and Education by Albert Camuseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag29980
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor paper is to explore the life and work of one of the world?s most important and controversial philosophers, Albert Camus, in relation to the interpretation of the link between the existentialist conception of a man and the current upbringing conception in the context of social pedagogy. The paper is divided into two main parts. The first part introduces Camus?s highly interesting life considering the fact that his philosophical ideas are often related to important events in his life. This is followed by a brief analysis of Albert Camus´s works. They are classified into developmental stages. Eventually, the views on issues of life and a man are compared in a broader concept of existentialist philosophy In the second part of the paper the author analyses Camus?s concept of relation of man, environment and upbringing. The views on the roles and possibilities of upbringing in the context of life situations are commented. At the same time it is compared to what extent the current content conception of social pedagogy as a theory and practice of helping a man is foreshadowed by Albert Camus´s views as a philosopher and writer. The conclusion of the second part consists of the author´s own research on values among university students majoring in social pedagogy.eng
dc.date.accepted2013-04-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam