dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Strnad, Radovan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:00:23Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:00:23Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30300 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je odhalit život a dílo jednoho z nejvýznamnějších a nejkontroverznějších světových filozofů Alberta Camuse, a to ve vztahu k výkladu souvislosti existencialistické koncepce člověka a současného pojetí výchovy v kontextu sociální pedagogiky.
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá představením velmi zajímavého života Alberta Camuse, vzhledem k tomu, že jeho filozofické myšlenky se často spojují s důležitými událostmi v jeho životě. Dále je uveden stručný rozbor děl Alberta Camuse. Díla jsou rozčleněna do vývojových etap. Posléze je provedena komparace názorů na otázky života a člověka v širším konceptu existenciální filozofie.
V druhé části práce autor analyzuje Camusovo pojetí vztahu člověka, prostředí a výchovy, komentuje náhledy na role a možnosti výchovy v kontextu životních situací. Zároveň porovnává, do jaké míry je současné obsahové pojetí sociální pedagogiky jako teorie a praxe pomáhání člověku předznamenáno názory filozofa a spisovatele Alberta Camuse. Závěr druhé části tvoří autorův vlastní výzkum hodnot u vysokoškolských studentů oboru Sociální pedagogika. | cze |
dc.format | 56 s. (120 924 zn.) + IX s. | |
dc.format | 56 s. (120 924 zn.) + IX s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | biografie Alberta Camuse | cze |
dc.subject | díla dle vývojových etap | cze |
dc.subject | existencialismus | cze |
dc.subject | pojetí člověka | cze |
dc.subject | prostředí a výchovy | cze |
dc.subject | výchova v kontextu životních situací | cze |
dc.subject | Albert Camus a předznamenání oboru sociální pedagogika | cze |
dc.subject | hodnotový systém | cze |
dc.subject | metoda SEIQoL | cze |
dc.subject | kvalita života | cze |
dc.subject | Albert Camus?s biography | eng |
dc.subject | works by developmental stages | eng |
dc.subject | existentialism | eng |
dc.subject | conception of a man | eng |
dc.subject | environment and upbringing | eng |
dc.subject | upbringing in the context of life situations | eng |
dc.subject | Albert Camus and foreshadowing the branch of social pedagogy | eng |
dc.subject | value system | eng |
dc.subject | SEIQoL method | eng |
dc.subject | quality of life | eng |
dc.title | Filozofické pojetí člověka a výchovy u Alberta Camuse | cze |
dc.title.alternative | Philosophical Aspects to the Conception of Man and Education by Albert Camus | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29980 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor paper is to explore the life and work of one of the world?s most important and controversial philosophers, Albert Camus, in relation to the interpretation of the link between the existentialist conception of a man and the current upbringing conception in the context of social pedagogy.
The paper is divided into two main parts. The first part introduces Camus?s highly interesting life considering the fact that his philosophical ideas are often related to important events in his life. This is followed by a brief analysis of Albert Camus´s works. They are classified into developmental stages. Eventually, the views on issues of life and a man are compared in a broader concept of existentialist philosophy
In the second part of the paper the author analyses Camus?s concept of relation of man, environment and upbringing. The views on the roles and possibilities of upbringing in the context of life situations are commented. At the same time it is compared to what extent the current content conception of social pedagogy as a theory and practice of helping a man is foreshadowed by Albert Camus´s views as a philosopher and writer. The conclusion of the second part consists of the author´s own research on values among university students majoring in social pedagogy. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |