dc.contributor.advisor | Aurová, Miroslava | |
dc.contributor.author | Ungermanová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:08:42Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:08:42Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-07-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30627 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je detailní analýza použití deminutiv ve španělské literatuře, včetně charakteristiky jejich významu a funkce. V teoretické části jsou uvedeny základní definice tohoto morfologického jevu, jeho tvoření, funkce a interpretace v textu. Následuje definice dětské literatury a různé pohledy na ni. Také je zmíněna historie dětské literatury, její vývoj a literární projevy. Zejména pak časté lingvistické vlastnosti, které se v dětské literatuře objevují. Praktická část je založena na kvantitativní a kvalitativní analýze dětských knížek: Manolito on the Road, El príncipe que todo lo aprendió en los libros a El Conde Lucanor. Cílem diplomové práce je srovnání několika lingvistických pohledů na tento jazykový jev, stanovení případného rozdílu v četnosti užívání různých typů deminutivních sufixů, jak z pohledu diachronického, tak z pohledu rozdílnosti literárních žánrů. V neposlední řadě je významná kvalitativní analýza, při které dojde k rozboru jednotlivých kontextuálních funkcí deminutivních sufixů. | cze |
dc.format | 94 | |
dc.format | 94 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | deminutiva | cze |
dc.subject | sufix | cze |
dc.subject | zmenšení velkosti | cze |
dc.subject | afektivní funkce | cze |
dc.subject | pejorativní funkce | cze |
dc.subject | lexikalizovaná deminutiva | cze |
dc.subject | nelexikalizovaná deminutiva | cze |
dc.subject | dětská literatura | cze |
dc.subject | diminutives | eng |
dc.subject | suffix | eng |
dc.subject | diminution | eng |
dc.subject | afective function | eng |
dc.subject | pejorative function | eng |
dc.subject | lexicalized diminutives | eng |
dc.subject | unlexicalized diminutives | eng |
dc.subject | children´s literature | eng |
dc.title | Deminutiva ve španělské dětské literatuře | cze |
dc.title.alternative | Diminutives in Spanish Children´s Literature | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 27411 | |
dc.description.abstract-translated | The goal of my diploma thesis is the detail analysis of the usage of diminutives in the Spanish
literature, including the characteristics of their meaning and function. The theoretical part of
my thesis is consisted of the basic information concerning this morphological phenomenon
and its creation, function and interpretation in the text. It also includes definition of the
children´s literature and various views on this subcategory of literature. There is mentioned
the history of the children´s literature too, together with its evolution and literary
performance. I pay special attention to linguistic features which appear in the children´s
literature. The practical part is consisted of the qualitative and quantitative analysis of three
books for children: Manolito on the Road, El príncipe que todo lo aprendió en los libros and
El Conde Lucanor.The goal of this part of my thesis is the comparison of several linguistic
approaches towards this morphological phenomenon. I also aim to determine eventual
difference in frequency of using of different types of diminutive suffix, both from the
diachronical and differential point of view. Last but not least, there is a qualitative analysis
which elaborates individual contextual functions of diminutive suffix. | eng |
dc.date.accepted | 2013-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJ-ŠJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Králová, Jana | |
dc.description.defence | Studentka představila svou práci, reagovala na připomínky, zejména ohledně výběru analyzovaných knih, zaměřila se na problematiku koherentnosti zkoumaného vzorku. | cze |