dc.contributor.advisor | Andrášová, Hana | |
dc.contributor.author | Rychtaříková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:41:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:41:16Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30719 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se přednostně zabývá rozvojem nácviku výslovnosti na druhém stupni základních škol. Teoretická část popisuje jednotlivé fonetické jevy, které jsou nejčastějším zdrojem potíží pro české žáky při učení se německé výslovnosti. Opírá se o typologii cvičení podle Ursuly Hirschfeldové a shrnuje nejdůležitější principy nácviku výslovnosti cizího jazyka obecně.
Praktickou část tvoří z první poloviny analýza dvou učebních materiálů Deutsch mit Max a Macht mit! Práce zjišťuje počet samostatných fonetických ke každé lekci v učebnici a v pracovním sešitě dohromady a jejich celkový počet v každé sadě učebnic. Dále popisuje, které jevy jsou v učebnicích procvičovány a které jsou opomíjenyazařazujecvičení do typologie fonetických cvičení podle prof. Ursuly Hirschfeldové. Ve druhé polovině nabízí ke každému jevu alespoň dvě cvičení pro jeho nácvik. | cze |
dc.format | 73 s. (117 580 znaků) | |
dc.format | 73 s. (117 580 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Fonetika | cze |
dc.subject | výslovnost | cze |
dc.subject | nácvik výslovnosti | cze |
dc.subject | výslovnostní cvičení | cze |
dc.subject | nácvik výslovnosti | cze |
dc.subject | učebnice německého jazyka | cze |
dc.subject | Phonetics | eng |
dc.subject | pronunciation | eng |
dc.subject | pronunciation practice | eng |
dc.subject | pronunciation exercises | eng |
dc.subject | German language textbooks | eng |
dc.title | Rozvoj nácviku výslovnosti ve výuce němčiny na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The Development of Pronunciation Practice in Theaching German in Basic Schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29233 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor work is concerned with the development of German pronunciation practice at elementary schools. Theoretical part describes phonetic phenomena that are usually the cause of problems for Czech students when learning German pronunciation. It is based on the typology of exercise by Ursula Hirschfeld and it sums up the most important principles of the pronunciation exercise.
The practical part includes the analysis of two textbooks Deutch mit Max and Macht mit! This thesis evaluates the number of each phonetic exercise in each textbook and exercise book. It then compares that number to the total number of these exercises in the whole set of textbooks. It describes the phonetic states that are exercised in the textbooks and which exercises are not included. It then classifies these exercises according to Prof. Ursula Hirschfeld. In the second part, there are at least two types of exercise suggested for each phenomenon. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |