dc.contributor.advisor | Ditrich, Tomáš | |
dc.contributor.author | Bendová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:41:21Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:41:21Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30734 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zavádění badatelsky orientovaného vyučování (BOV) do základních a středních škol v ČR i v dalších státech. Představuje BOV jako směr, který by mohl v budoucnosti vyřešit krizi přírodovědného vzdělání a zmírnit tak pokles zájmu o technické a přírodovědné obory. Hlavním cílem této práce je získat co největší množství informací o dané problematice, shrnout dosavadní poznatky o plošném zavádění BOV do škol, zejména co se týká zkušeností jednotlivých pedagogů. Dalším úkolem je vytvořit vzorovou úlohu BOV na libovolné téma z přírodopisu či biologie, která by se stala praktickým podkladem pro výuku těchto předmětů. Nedílnou součástí této práce je také kapitola věnovaná pilotnímu projektu "Škola BOV", který se uskutečnil na Pedagogické fakultě JČU s cílem vzdělávat učitele přírodopisu a biologie. Zde jsou shrnuty výsledky zavádění BOV do škol a porovnávány s výsledky předchozích analýz. | cze |
dc.format | 70 s. | |
dc.format | 70 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | badatelsky orientované vyučování (BOV) | cze |
dc.subject | příprava učitelů | cze |
dc.subject | přírodovědné vzdělání | cze |
dc.subject | úloha | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | přírodopis | cze |
dc.subject | biologie | cze |
dc.subject | IBSE | eng |
dc.subject | preparation of teachers | eng |
dc.subject | science education | eng |
dc.subject | task | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | science | eng |
dc.title | Badatelsky orientované výuky přírodopisu - praktické aplikace a zavádění do školní praxe | cze |
dc.title.alternative | Inquiry-based science education - practical application and implementation in school practice. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 29411 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the review on the subject of implementation of Inquiry Based Education (IBE) at primary and secondary schools in the Czech Republic and in other countries. IBE is introduced as a direction that might solve the crisis of science education and alleviate the decline in interest in technical and natural science disciplines. The main goal of the thesis is to gather the greatest possible deal of information about the topic of IBE. It is also aimed to summarize knowledge about implementation of IBE at Czech schools, especially teachers´ experience. Another aim is to create a sample task of IBSE on the voluntary subject of either natural science or biology that may be used for teaching. Another integral part of the thesis is the chapter on the pilot project called IBSE School that took place in the Faculty of Education of the University of South Bohemia. In this project, teachers were informed about IBSE. In this part, the results of implementing of IBSE at schools are summarized and they are compared to the previous results. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přu-Chu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rokos, Lukáš | |