Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorTrollerová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T08:42:12Z
dc.date.available2021-12-08T08:42:12Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30820
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vznikem, vývojem a druhy dokumentárního filmu. Je zaměřena na časosběrný dokument. Rozebírá pojetí a vývoj těchto dokumentů u nás. Zmíněni jsou vybraní filmoví tvůrci využívající časosběrnou metodu společně s jejich dokumentární tvorbou. Práce popisuje motivy časosběrných dokumentů a její výhody, nevýhody a specifika. Hlavní postavou této bakalářské práce je Helena Třeštíková a její tvorba. Jsou zde detailněji popsány tři její dokumenty dokončené po roce 1989. Stěžejním bodem této práce jsou témata, která dokument zachycuje a která mohou být poté využita při hodinách výchovy k občanství na školách. Cílem práce je odhalit "vzkaz" časosběrných dokumentárních filmů pro společnost. Co by si studenti po zhlédnutí tohoto typu dokumentu měli odnést do budoucího života, a jak je možné časosběrné dokumenty využít při hodinách výchovy k občanství či v jiných předmětech.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdokumentcze
dc.subjectčasosběrný dokumentcze
dc.subjectHelena Třeštíkovácze
dc.subjectvýchova k občanstvícze
dc.subjectDocumentaryeng
dc.subjectTime-lapse documentaryeng
dc.subjectHelena Třeštíkováeng
dc.subjectCivicseng
dc.titleČeská časosběrná dokumentární tvorba po roce 1989 a její možné využití v hodinách výchovy k občanstvícze
dc.title.alternativeCzech time-lapse documentary production since 1989 and possilbe use in civicseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag31151
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis looks into origins, developments and categories of a documentary. It focuses on the time-lapse documentary. It further analyses its conception and development in the Czech Republic. Film makers who use a time-lapse method are introduced along with their work. The thesis describes themes of time-lapse documentaries and their advantages, disadvantages and specifics. The main character portrayed is Helena Třeštíková and her work. Three of her documentaries finished after 1989 are described in a greater detail. Crucial topics of this thesis are the ones that are pictured by the documentary and can be consequently applied in civics at schools. The thesis' purpose is to detect 'the message' of time-lapse documentaries for society, for example the life lessons students may learn by watching them and also how they could be used in civics or other classes.eng
dc.date.accepted2014-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam