dc.contributor.advisor | Žlábková, Iva | |
dc.contributor.author | Vondrovský, Václav | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:42:55Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:42:55Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30870 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce svým zadáním zasahuje do dvou disciplín pedagogiky a archeologie. Její charakter je teoreticko-empirický. Teoretická část práce se zabývá problematikou cílů a obsahu výuky dějepisu v rámci současného pojetí vzdělávání. Důraz je kladen na dějiny pravěku na čtyřletých a vyšším stupni víceletých gymnázií. Pomocí pilotážního dotazníku byly zjištěny tři nejpoužívanější učebnice a ty následně v empirické části analyzovány. Evaluace se zaměřila na rozsah strukturálních složek, obtížnost textu a didaktickou vybavenost učebnic. Kvalitativní analýza zkoumá vlastní obsah textu s cílem zjistit, zda učebnice využívané pro výuku dějin pravěku akceptují stav poznání a možnosti současné archeologie. Poslední částí práce je dotazníkové šetření zaměřené na učitele a v menší míře také na žáky. Otázky jsou směřovány na způsob zacházení s učebnicí při výuce, přípravu na ni a povědomí o archeologických popularizačních programech. | cze |
dc.format | 42 s. (77 408 znaků) | |
dc.format | 42 s. (77 408 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | dějepis | cze |
dc.subject | pravěk | cze |
dc.subject | archeologie | cze |
dc.subject | gymnázium | cze |
dc.subject | textbook | eng |
dc.subject | history lesson | eng |
dc.subject | prehistory | eng |
dc.subject | archaeology | eng |
dc.subject | grammar school | eng |
dc.title | Pojetí dějin pravěku v učebnicích dějepisu pro gymnázia | cze |
dc.title.alternative | The concept of prehistory in grammar school history textbooks | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 31907 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis extends by its assignment in two disciplines pedagogy and archaeology. Its character is theoretical-empirical. Theoretical part of the work deals with the objectives and content of history teaching in the frame of current educational conception. Emphasis is placed on prehistory teaching on 4-year and higher degree of multiyear grammar schools. Using pilotage questionnaire three most used textbooks were revealed and afterwards analysed in the empirical part. The evaluation focused on structural components extent, text difficulty and didactical quality of the textbooks. Qualitative analysis examines text content to find out if textbooks used for prehistory teaching accepts the current state of knowledge and possibilities of current archaeology. The last part of the thesis represents questionnaire focused on teachers and to lesser extent also pupils. Questions are aimed at a method of treatment with textbook during lesson, preparing for lesson and awareness of archaeological popularization programmes. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |