Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽlábková, Iva
dc.contributor.authorVondrovský, Václav
dc.date.accessioned2021-12-08T08:42:55Z
dc.date.available2021-12-08T08:42:55Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30870
dc.description.abstractBakalářská práce svým zadáním zasahuje do dvou disciplín pedagogiky a archeologie. Její charakter je teoreticko-empirický. Teoretická část práce se zabývá problematikou cílů a obsahu výuky dějepisu v rámci současného pojetí vzdělávání. Důraz je kladen na dějiny pravěku na čtyřletých a vyšším stupni víceletých gymnázií. Pomocí pilotážního dotazníku byly zjištěny tři nejpoužívanější učebnice a ty následně v empirické části analyzovány. Evaluace se zaměřila na rozsah strukturálních složek, obtížnost textu a didaktickou vybavenost učebnic. Kvalitativní analýza zkoumá vlastní obsah textu s cílem zjistit, zda učebnice využívané pro výuku dějin pravěku akceptují stav poznání a možnosti současné archeologie. Poslední částí práce je dotazníkové šetření zaměřené na učitele a v menší míře také na žáky. Otázky jsou směřovány na způsob zacházení s učebnicí při výuce, přípravu na ni a povědomí o archeologických popularizačních programech.cze
dc.format42 s. (77 408 znaků)
dc.format42 s. (77 408 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučebnicecze
dc.subjectdějepiscze
dc.subjectpravěkcze
dc.subjectarcheologiecze
dc.subjectgymnáziumcze
dc.subjecttextbookeng
dc.subjecthistory lessoneng
dc.subjectprehistoryeng
dc.subjectarchaeologyeng
dc.subjectgrammar schooleng
dc.titlePojetí dějin pravěku v učebnicích dějepisu pro gymnáziacze
dc.title.alternativeThe concept of prehistory in grammar school history textbookseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag31907
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis extends by its assignment in two disciplines pedagogy and archaeology. Its character is theoretical-empirical. Theoretical part of the work deals with the objectives and content of history teaching in the frame of current educational conception. Emphasis is placed on prehistory teaching on 4-year and higher degree of multiyear grammar schools. Using pilotage questionnaire three most used textbooks were revealed and afterwards analysed in the empirical part. The evaluation focused on structural components extent, text difficulty and didactical quality of the textbooks. Qualitative analysis examines text content to find out if textbooks used for prehistory teaching accepts the current state of knowledge and possibilities of current archaeology. The last part of the thesis represents questionnaire focused on teachers and to lesser extent also pupils. Questions are aimed at a method of treatment with textbook during lesson, preparing for lesson and awareness of archaeological popularization programmes.eng
dc.date.accepted2014-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam