Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaněk, Jan
dc.contributor.authorLacinová, Pavlína
dc.date.accessioned2021-12-08T08:43:02Z
dc.date.available2021-12-08T08:43:02Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30878
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá genderovou odlišností dětí předškolního věku, především ve výběru her a hraček a vybíráním si partnera pro hru. Zjišťuje zároveň současný trend her i to, které z hraček typických pro opačné pohlaví děti preferují. Teoretická část objasňuje vývoj genderové identity v předškolním věku a věnuje se hře a hračce z genderového pohledu. Závěr teoretické části shrnuje názor na nejvhodnější výchovu, která umožňuje dítěti vyzkoušet si hry a činnosti připisované pohlaví opačnému. Praktická část zaznamenává výsledky z pozorování dětí ve třech věkově odlišných třídách mateřské školy. Doplňuje je a porovnává s výsledky dotazníků, určených učitelkám mateřských škol a rodičům předškolních dětí. Rozhovorem s dětmi zjišťuje, jaký názor mají děti na hru s hračkami typickými pro opačné pohlaví. Závěrečné shrnutí nastiňuje, jaké jsou rozdíly dívek a chlapců v souvislosti s hrou.cze
dc.format55 s. (85 389 znaků bez mezer)
dc.format55 s. (85 389 znaků bez mezer)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgendercze
dc.subjectpředškolní obdobícze
dc.subjecthracze
dc.subjecthračkacze
dc.subjectGendereng
dc.subjectpreschool yearseng
dc.subjectgameeng
dc.subjecttoyeng
dc.titleGenderové rozdíly v preferenci her a hraček u dětí v mateřské školecze
dc.title.alternativeGender differences in toy and game preference among kindergarten - age childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag32177
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with gender differences in preschool children, particularly in the selection of games, toys, and choosing a partner for the game. It also surveys the current trend of games and also which games are typical for children of the opposite gender and what they prefer. The theoretical section explains the development ogender identity in the preschool years and engages in the game and toy from the perspective of gender. The concluding theoretical section summarizes the opinion for the most convenient education, which enables the child to try a game and activities ascribed to the opposite gender. The practical section charts the results from observing children in three differing age classes in preschools. It fills in and compares the results of the questionnaire, intended for teachers of preschools and parents of preschoolers. Interviewing children reveals what kind of opinion children have on playing a game with toys typical for the opposite sex. The final summary outlines the differences of girls and boys in relation to the game.eng
dc.date.accepted2014-04-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam