Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorOkapalová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-08T08:43:41Z
dc.date.available2021-12-08T08:43:41Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30917
dc.description.abstractBakalářská práce má za cíl zjistit dopad nesezdaného soužití na dítě z pohledu učitelky mateřských škol. Druhým cílem je zjistit, jak samy děti vnímají, že jejich rodiče žijí v manželství či v manželství "bez papíru". Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje nesezdanému soužití, manželství, potřebám dítěte a rodině. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, které je realizováno formou rozhovorů. Hlavní výzkumnou otázkou je: Jak vnímají dopad nesezdaného soužití na dítě učitelky mateřských škol, zda a jak se na dítěti v mateřské škole projevuje nesezdané soužití? Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol. Druhý výzkumný soubor tvoří děti z věkově smíšených tříd. Metodou skupinového rozhovoru je zjištěno, co je pro ně svatba, zda a jak vnímají odlišnosti spojené s příjmením. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že předškolní děti z pohledu učitelek vůbec nevnímají, zda jsou jejich rodiče sezdaní či nesezdaní. Důležité pro ně je, že jsou rodiče spolu a chovají se láskyplně jak k sobě, tak i k nim samotným. Tento názor byl potvrzen i z rozhovorů s dětmi.cze
dc.format63 s.
dc.format63 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítě předškolního věkucze
dc.subjectučitelky mateřských školcze
dc.subjectnesezdané soužitícze
dc.subjectsvatbacze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectpreschool childeng
dc.subjectkindergarten teacherseng
dc.subjectunmarried cohabitationeng
dc.subjectweddingeng
dc.subjectparentseng
dc.titleDopad nesezdaného soužití rodičů na dítě z pohledu učitelky MŠcze
dc.title.alternativeImpact of unmarried cohabitation on their child from the kindergarten teacher's point of vieweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag32592
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis aims to determine the impact of unmarried cohabitation on a child from the viewpoint of kindergarten teachers. The second aim is to determine how children themselves perceive that their parents are married or in a marriage "without papers". The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with unmarried cohabitation, marriage, child and family needs. The practical part presents the results of a qualitative survey, which is made in form of interviews. The main research question is: How do kindergarten teachers perceive the impact of unmarried cohabitation on a child, whether and how unmarried cohabitation manifests on a child in kindergarten? The research group consists of kindergarten teachers. The second research group consists of children of mixed-age classes. Using the method of group interview shows, what wedding means to them, whether and how they perceive differences connected with the surname. The research showed that preschool children, from the perspective of the teachers, do not perceive at all, whether their parents are married or unmarried. The important thing for them is that parents are together and behave lovingly to each other, as well as for them alone. This opinion was confirmed by interviews with children.eng
dc.date.accepted2014-04-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam