Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorDevetterová, Marta
dc.date.accessioned2021-12-08T08:43:52Z
dc.date.available2021-12-08T08:43:52Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30927
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem zapojení dítěte s ADHD do běžné MŠ. Hlavním cílem práce je pozorování chlapce s ADHD. Sledováno bylo tím, jak se ve školce choval, jaké vztahy s vrstevníky navazoval, jak se zapojoval do skupinové činnosti a jak se toto vše proměňovalo v průběhu jednoho roku . Teoretická část je věnována diagnóze ADHD. Popisuje její příčiny, projevy, vyšetření, léčebná a výchovná opatření ADHD, relaxaci. Dále charakterizuje pedagogiku Franze Ketta, která je velmi vhodná pro práci s dětmi předškolního věku a v prostředí českých mateřských škol se využívá minimálně. V praktické části zachycuji své výstupy, které jsou inspirovány metodikou Franze Ketta a popisuji chování chlapce na jednotlivých sezeních, v průběhu jednoho roku v MŠ. Kromě závěrů plynoucích z pozorování chlapce byly vedeny rozhovory s jeho matkou a pedagogy. Výsledky jsou uvedeny v závěru.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpozorovánícze
dc.subjectrozhovorcze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectADHDcze
dc.subjectvčleněnícze
dc.subjectcelistvá pedagogikacze
dc.subjectFranz Kettcze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectobservationeng
dc.subjectconversationeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectADHD (Attention deficit hyperactivity disorder)eng
dc.subjectincorporationeng
dc.subjectintergrated pedagogyeng
dc.subjectFranz Ketteng
dc.subjectpre-school age rangeeng
dc.titleZapojení dítěte s ADHD do běžné mateřské školycze
dc.title.alternativeIntegrating child with ADHD into regular nursery schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag32770
dc.description.abstract-translatedThe theme of this work deals with the intergration of children with ADHD into mainstream nursery schools. The main aim of this work involves the observation of a boy with ADHD; his behaviour at pre-school, the types of relationships he develops with his contemporaries, how he engages in group activities and how all of these things changed over the course of a year. The theoretical part of my work details causes, outbursts, investigations, medical and educational measures towards ADHD and relaxation. Although explanations and characteristics from Franz Kett's pedagogy are very suitable while working with pre-school children, his work, unfortunately, is scarcely used in Czech nursery schools. The practical part describes my output, which was inspired by Franz Kett's methodology and details the boy's behaviour during individual sessions within the school year at the nursery school. Apart from the aforementioned observations of the boy, the conclusion also contains communications with his mother and tutors. These results are presented in the conclusion.eng
dc.date.accepted2014-04-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam