dc.contributor.advisor | Šimůnek, Michal | |
dc.contributor.author | Janoušková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:43:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:43:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30933 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje počítačové hře The Sims, jedné z nejrozšířenějších strategických her založených na pokusu o simulaci skutečného života. Cílem bakalářské práce je popsat základní herní mechanismy The Sims a na základě odborné literatury a "zúčastněného pozorování" v samotném herním prostředí reflektovat vztah "skutečného" a "virtuálního" života. (V jakém smyslu lze The Sims považovat za analogii skutečného světa? Do jaké míry se oba světy mohou prolínat?). Pozornost je věnována zejména aspektům různých podob interaktivity, senzorického zakoušení virtuálního světa, nabízených sociálních rolí a životních situací. Bakalářská práce vychází zejména z tzv. herních studií a studií digitální kultury. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova
Počítačové hry | cze |
dc.subject | simulace života | cze |
dc.subject | virtuální svět | cze |
dc.subject | The Sims | cze |
dc.subject | moderní média | cze |
dc.subject | Keywords
Computer games | eng |
dc.subject | life simulation | eng |
dc.subject | virtual world | eng |
dc.subject | The Sims | eng |
dc.subject | modern media | eng |
dc.title | The Sims: herní simulace života, ve které jsou všichni vítězi | cze |
dc.title.alternative | The Sims: The Life Simulation Game Where Everybody Wins | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 32848 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor thesis focuses on the computer game "The Sims", which is one of the most popular strategic games based on an attempt to simulate real life. The aim of the thesis is to describe the basic game mechanics of "The Sims" and to consider the relation between the "real" and the "virtual" life on the basis of scientific literature and "the engaged observation" of the actual game environment. (In what sense can "The Sims" be considered an analogy of the real world and into what extent can these two worlds blend together?). The thesis looks into aspects of various forms of interactivity, sensorial experiencing of the virtual world, offered social roles and life situations. The bachelor thesis starts from so-called game studies and studies of the digital culture. | eng |
dc.date.accepted | 2014-08-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |