Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorPřikrylová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-08T08:44:35Z
dc.date.available2021-12-08T08:44:35Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30963
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje problematiku rozvoje grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, prevenci vzniku poruch v oblasti psaní a možnosti pomoci dětem s grafomotorickými obtížemi. Cílem práce je zachycení a rozvoj úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí a prokázání pozitivního dopadu stimulačního programu na úroveň grafomotorických dovedností dětí. Ze zjištěných poznatků jsou pak vytvořeny návrhy pro praxi. Teoretická část se zabývá otázkami vývoje předškolního dítěte se zaměřením na oblast vývoje grafomotoriky, počátky psaní a správné pracovní návyky při kreslení a psaní. Rozebírá také problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte a s tím související Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, podle kterého jsou děti v mateřských školách vzdělávány. Praktická část je složena ze dvou částí. První část je vypracování metodického materiálu preventivně stimulačního programu rozvoje grafomotoriky předškolních dětí. Druhou částí je výzkumný projekt zaměřený na zjištění úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí v konkrétní třídě MŠ před zahájením práce s dětmi a po jejím ukončení a realizace preventivně stimulačního programu se vzorkem čtyř dětí.cze
dc.format76s
dc.format76s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgrafomotorikacze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectjemná motorikacze
dc.subjectstimulační programcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectgraphomotorioseng
dc.subjectpreschool agdeeng
dc.subjectfine motor skillseng
dc.subjectstimulation programeng
dc.subjectpreventioneng
dc.titleGrafomotorika dítěte předškolního věkucze
dc.title.alternativeGraphmotor preschool childeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33035
dc.description.abstract-translatedThe thesis analyses problems of pre-school age children graphomotoric skills development, prevention of writing skills disorders and possibilities how to help to children with graphomotoric disorders. The aim of the thesis is to describe pre-school age children graphomotoric skills development and to prove the positive influence of stimulative programmes on children graphomotoric skills level.The research results create the base for practical suggestions. The theoretical part solves pre-school age children development questiones considering graphomotoric skills development, beginning with writing and correct working habits for drawing and writing. It also analyses school maturity problems and children´s readiness in connection with the pre-education curriculum. The practical part consists of two items: the first one is preventive stimulative programme methodical material for pre-school children graphomotoric skills development, the second part is a project researching pre-school children graphomotoric skills levels in a particular kindergarten class before and after realizing the preventive stimulative programme with the sample of four childreneng
dc.date.accepted2014-04-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam