dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Přikrylová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:44:35Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:44:35Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30963 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce analyzuje problematiku rozvoje grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, prevenci vzniku poruch v oblasti psaní a možnosti pomoci dětem s grafomotorickými obtížemi. Cílem práce je zachycení a rozvoj úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí a prokázání pozitivního dopadu stimulačního programu na úroveň grafomotorických dovedností dětí. Ze zjištěných poznatků jsou pak vytvořeny návrhy pro praxi. Teoretická část se zabývá otázkami vývoje předškolního dítěte se zaměřením na oblast vývoje grafomotoriky, počátky psaní a správné pracovní návyky při kreslení a psaní. Rozebírá také problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte a s tím související Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, podle kterého jsou děti v mateřských školách vzdělávány. Praktická část je složena ze dvou částí. První část je vypracování metodického materiálu preventivně stimulačního programu rozvoje grafomotoriky předškolních dětí. Druhou částí je výzkumný projekt zaměřený na zjištění úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí v konkrétní třídě MŠ před zahájením práce s dětmi a po jejím ukončení a realizace preventivně stimulačního programu se vzorkem čtyř dětí. | cze |
dc.format | 76s | |
dc.format | 76s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | grafomotorika | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | jemná motorika | cze |
dc.subject | stimulační program | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | graphomotorios | eng |
dc.subject | preschool agde | eng |
dc.subject | fine motor skills | eng |
dc.subject | stimulation program | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.title | Grafomotorika dítěte předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Graphmotor preschool child | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33035 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis analyses problems of pre-school age children graphomotoric skills development, prevention of writing skills disorders and possibilities how to help to children with graphomotoric disorders. The aim of the thesis is to describe pre-school age children graphomotoric skills development and to prove the positive influence of stimulative programmes on children graphomotoric skills level.The research results create the base for practical suggestions. The theoretical part solves pre-school age children development questiones considering graphomotoric skills development, beginning with writing and correct working habits for drawing and writing. It also analyses school maturity problems and children´s readiness in connection with the pre-education curriculum. The practical part consists of two items: the first one is preventive stimulative programme methodical material for pre-school children graphomotoric skills development, the second part is a project researching pre-school children graphomotoric skills levels in a particular kindergarten class before and after realizing the preventive stimulative programme with the sample of four children | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |