dc.contributor.advisor | Abramčuk, Filip | |
dc.contributor.author | Bémová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:44:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:44:53Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30977 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebehodnocení jedince v souvislosti s jeho rodinným prostředím. Cílem práce je popsat a poukázat na to, jaký vliv mohou mít vybrané aspekty rodinného prostředí na sebehodnocení jedince. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a výzkumná. V teoretické části je popsána rodina, rodinné prostředí, znaky a funkce rodiny, styly výchovy v rodině. Dále jsou uvedeny informace o sebepojetí, se zaměřením na jeden z aspektů sebepojetí sebehodnocení, především zdroje, aspekty a vývoj sebehodnocení. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum. Výzkumným souborem jsou adolescenti ve věku 15 19 let. Použité metody sběru dat jsou Škála rodinného prostředí a Rosenbergova škála sebehodnocení. Hlavní výzkumný cíl zní: Zjistit, zda existují statisticky významné vztahy mezi subjektivně percipovanými aspekty rodinného prostředí a sebehodnocením adolescentů.
Dle výsledků bylo zjištěno, že chlapci mají statisticky významně vyšší sebehodnocení než dívky. Dále u jedinců, kteří dosáhli nadprůměrných hodnot u proměnné kontrola, byl prokázán statisticky významný vztah mezi proměnnou konfliktnost a proměnnou sebehodnocení. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Rodina | cze |
dc.subject | rodinné prostředí | cze |
dc.subject | sebehodnocení | cze |
dc.subject | Family | eng |
dc.subject | family environment | eng |
dc.subject | self-esteem | eng |
dc.title | Vztah rodinného prostředí a sebehodnocení jedince | cze |
dc.title.alternative | The relationship of family environment and self-esteem | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33248 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the self-esteem of the individual in relation to his family environment. The aim is to describe and point out what can affect some aspects of family environment on an individual's self-esteem . The thesis is divided into two parts - theoretical and research . The theoretical part describes family, family environment , features and functions of the family , styles of education in the family. The following is information about the self-concept , focusing on one aspect of self-concept - self-esteem , especially resources, aspects and development of self-esteem. The practical part is focused on own research. The research set are adolescents aged 15-19 years. The methods used for data collection are the Family Environment Scale and the Rosenberg self-esteem scale . The main research objective is: To determine whether there are statistically significant relationships between the perceived subjective aspects of family environment and adolescents' self-esteem. According to the results , it was found that boys have significantly higher self-esteem than girls. Furthermore , individuals who have achieved above-average values of the control variables , showed a statistically significant relationship between the variable conflict and variable self-esteem. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bajgarová, Zdeňka | |