Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAbramčuk, Filip
dc.contributor.authorBémová, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-08T08:44:53Z
dc.date.available2021-12-08T08:44:53Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30977
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou sebehodnocení jedince v souvislosti s jeho rodinným prostředím. Cílem práce je popsat a poukázat na to, jaký vliv mohou mít vybrané aspekty rodinného prostředí na sebehodnocení jedince. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a výzkumná. V teoretické části je popsána rodina, rodinné prostředí, znaky a funkce rodiny, styly výchovy v rodině. Dále jsou uvedeny informace o sebepojetí, se zaměřením na jeden z aspektů sebepojetí sebehodnocení, především zdroje, aspekty a vývoj sebehodnocení. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum. Výzkumným souborem jsou adolescenti ve věku 15 19 let. Použité metody sběru dat jsou Škála rodinného prostředí a Rosenbergova škála sebehodnocení. Hlavní výzkumný cíl zní: Zjistit, zda existují statisticky významné vztahy mezi subjektivně percipovanými aspekty rodinného prostředí a sebehodnocením adolescentů. Dle výsledků bylo zjištěno, že chlapci mají statisticky významně vyšší sebehodnocení než dívky. Dále u jedinců, kteří dosáhli nadprůměrných hodnot u proměnné kontrola, byl prokázán statisticky významný vztah mezi proměnnou konfliktnost a proměnnou sebehodnocení.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRodinacze
dc.subjectrodinné prostředícze
dc.subjectsebehodnocenícze
dc.subjectFamilyeng
dc.subjectfamily environmenteng
dc.subjectself-esteemeng
dc.titleVztah rodinného prostředí a sebehodnocení jedincecze
dc.title.alternativeThe relationship of family environment and self-esteemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33248
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the self-esteem of the individual in relation to his family environment. The aim is to describe and point out what can affect some aspects of family environment on an individual's self-esteem . The thesis is divided into two parts - theoretical and research . The theoretical part describes family, family environment , features and functions of the family , styles of education in the family. The following is information about the self-concept , focusing on one aspect of self-concept - self-esteem , especially resources, aspects and development of self-esteem. The practical part is focused on own research. The research set are adolescents aged 15-19 years. The methods used for data collection are the Family Environment Scale and the Rosenberg self-esteem scale . The main research objective is: To determine whether there are statistically significant relationships between the perceived subjective aspects of family environment and adolescents' self-esteem. According to the results , it was found that boys have significantly higher self-esteem than girls. Furthermore , individuals who have achieved above-average values of the control variables , showed a statistically significant relationship between the variable conflict and variable self-esteem.eng
dc.date.accepted2014-05-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBajgarová, Zdeňka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam