dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Molhancová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:45:31Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:45:31Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31005 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá přechodem dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu. Teoretická část seznamuje s Marií Montessoriovou, její pedagogikou a také se zabývá školní zralostí, připraveností. V teoretické části se dále uvádí faktory, které mohou ovlivnit úspěšné zvládání vstupu do školy. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo prováděno na základě polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy základních škol. Výpovědi uvádějí, jakých výsledků a úspěchů tyto děti dosahují, jaké problémy se u nich objevují. Z výzkumného šetření vyplývá, že z pohledu pedagogů metoda Montessori, využívaná v mateřské škole, významně neovlivnila školní připravenost dětí. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Montessori pedagogika | cze |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní úspěšnost | cze |
dc.subject | přechod na základní školu | cze |
dc.subject | Keywords: Montessori pedagogy | eng |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.subject | school successfulness | eng |
dc.subject | entering basic school | eng |
dc.title | Přechod dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu a jejich školní úspěšnost. | cze |
dc.title.alternative | The Children Successfulness Following their Transition from Kindergarten with Montessori Elements to Elementary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33386 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor´s thesis is specifically concerned with children who enter basic school after having attended kindergarten with Montessori elements. Thetheoretical part of the thesis introduces Dr. Maria Montessori and her pedagogical methods as well as concepts of school maturity and readiness. This part also identifies factors which may influence the successful start at basic school. The practical part presents results of qualitative research survey which have been achieved using the method of semistructured interviewing the basic school teachers. Statements of respondent teachers describe the results, achievements as well as insufficiency of such children. The research survey shows that the school readiness is not affected in a significant way by attending Montessori metod in kindergarten in the opinion of respondent teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |