dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Vadlejchová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:46:00Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:46:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31025 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a praktická část. Cílem práce bude sledovat vývoj kresby předškolních dětí a nastínit, jak může učitelka mateřské školy tento vývoj podpořit. V teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku s akcentem na vývoj jeho výtvarného a kresebného projevu. Výtvarné činnosti a především rozvoj kresebného projevu je dán do kontextu s plánováním a zařazováním činností v MŠ (v rámci TVP, ŠVP).
V praktické části mám sestavený vlastní program zaměřený na rozvoj kresebného projevu, který je prakticky realizován s dětmi v mateřské škole. Provádím pedagogickou diagnostiku kresebného projevu dětí, nejdříve před zahájením a následně po ukončení programu. Sleduji vývoj kresby u jednotlivých dětí. Kvůli nastínění kresby mimo MŠ, jsou rodičům rozdány dotazníky, abych zjistila, jak děti kreslí doma. | cze |
dc.format | 61 | |
dc.format | 61 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní dítě | cze |
dc.subject | Kresba | cze |
dc.subject | Výtvarné činnosti | cze |
dc.subject | Vývoj | cze |
dc.subject | Preschool child | eng |
dc.subject | Drawing | eng |
dc.subject | Art activities | eng |
dc.subject | Development | eng |
dc.title | Vývoj kresby předškolního dítěte | cze |
dc.title.alternative | Development drawings of preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33533 | |
dc.description.abstract-translated | A bachelor thesis is devided into two parts a theoretical and a practical part. The target of this thesis is to monitor the progress in drawing of preschool children and to outline how a teacher can support this progress. In a theoretical part a preschool child is characterized by accent on a progress of his visual and drawing exhibition. A visual activity, especially the progress of drawing exhibition, is associated with planning of activities in a kindergarten (following the class educational program, school eduational program).
In a practical part I form my own program which focuses on a progress of drawing exhibition which I realised practically with children in a kindergarten. I practice a pedagogical diagnosis of children's drawing exhibition before the start and after the end of the program. I monitor a progress of drawing of an individual child. For outlining of drawing out of a kindergarten, I hand out questionnares to parents in order to find out how children draw at home. | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |