dc.contributor.advisor | Kressa, Jiří | |
dc.contributor.author | Komárková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:46:07Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:46:07Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31029 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce popisuje vztah rodiny a školy na 1. stupni základní školy
v malém městě. Teoretická část se zabývá vysvětlením následujících pojmů: rodina, její
typy a funkce, vývoj dítěte mladšího školního věku, škola a její funkce, vzdělávání na
1. stupni základní školy, vztah rodiny a školy, pravomoce a odpovědnost rodiny a školy,
role rodičů ve vztahu ke škole, spolupráce školy a rodiny, její formy, komunikace mezi
rodinou a školou. Praktická část je zaměřena na samostatné výzkumné šetření, které
zachycuje spolupráci mezi rodinou a školou a to pomocí polostrukturovaného
rozhovoru, který je uskutečněn s učiteli 1. stupně vybrané základní školy a s rodiči žáků
1. stupně této školy. Cílem kvalitativního výzkumu je objasnit, jaké jsou společné znaky
této spolupráce, její způsoby, přínosy, jakou roli hrají rodiče ve vztahu ke škole a škola
k rodině, jaké jsou zkušenosti rodiny a školy ze vzájemné spolupráce a do jaké míry
ovlivňují rodiče výchovně-vzdělávací proces a chod školy. | cze |
dc.format | 58 s. | |
dc.format | 58 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | dítě mladšího školního věku | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | child of the early school age | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.title | Vztah rodiny a školy na 1. stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | Relationships between family and primary school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33565 | |
dc.description.abstract-translated | The presented bachelor's thesis describes the relationship between a family and
a primary school in a small town. The theoretical part focuses on the explanation of
following terms: family and its types and functions, development of a child of early
school age, school and its functions, primary school education, relationship between
a family and a school, powers and responsibilities of family and school, position of
parents with respect to school, cooperation of family and school and its forms and
communication between family and school. The goal of the practical part is to carry out
a research in a form of a semi-structured interview between primary grade teachers of
a basic school and the pupils´ parents. The aim of the qualitative research is to find the
common features of the cooperation, its benefits, the position of parents with respect to
school and vice versa and influence of the parents on the educational process of the
school. | eng |
dc.date.accepted | 2014-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |