Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorVeselá, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T08:46:11Z
dc.date.available2021-12-08T08:46:11Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31032
dc.description.abstractCílem práce je odhalit problémové oblasti školní zralosti dětí v době školního zápisu a po nástupu do školy, zjistit, které z nich přetrvávají a na které je tedy nutné se zaměřit v přípravě na školu i při samotném zápise do školy. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, jako je školní zralost a její složky, školní připravenost, školní úspěšnost, školní nezralost a její příčiny. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky školní zralosti dětí pro školní docházku, současný stav problematiky školní zralosti dětí a nejčastější důvody odkladů školní docházky. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém byla zjišťována úspěšnost dětí v jednotlivých činnostech během školního zápisu, a jež byly následně srovnávány s výpověďmi učitelek prvních tříd o schopnostech a dovednostech těchto dětí na počátku školní docházky. Na základě výsledků výzkumného šetření je stanoveno doporučení pro prověřování způsobilosti dítěte pro školní docházku při školních zápisech a návrhy pro podporu problémových oblastí školní zralosti.cze
dc.format62 s.
dc.format62 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectškolní zralostcze
dc.subjectškolní připravenostcze
dc.subjectškolní úspěšnostcze
dc.subjectzápis do školycze
dc.subjectvstup do školycze
dc.subjectschool maturityeng
dc.subjectschool readinesseng
dc.subjectschool successeng
dc.subjectschool enrollmenteng
dc.subjectschool entryeng
dc.titleProblémové oblasti školní zralosti při zápise a po nástupu do školycze
dc.title.alternativeSchool Maturity Issues during Enrolment to School and after School Entryeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33586
dc.description.abstract-translatedThe aim is to detect problem areas of school maturity of children at the time of school enrollment and after entering school, to ascertain which problems remain, and which problems are necessary to focus on, to prepare for school and during school enrollment. The theoretical part is devoted to the basic concepts, such as school maturity and its components, school readiness, school success, causes of school immaturity. The following describes the diagnostic possibilities of children's maturity for school, and the current state of the problem of school maturity of children and the most common reasons for the postponement of schooling. The practical part presents the results of mixed research, which was determined by the success of the children in various activities during school enrollment. Which were subsequently compared with the testimony of the first grade teachers about the abilities and skills of these children at the beginning of school. Based on these results, the research provided recommendations for the eligibility of a child for school attendance at school enrollment and suggestions to support troubled areas of school maturity.eng
dc.date.accepted2014-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam