dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Veselá, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:46:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:46:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31032 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je odhalit problémové oblasti školní zralosti dětí v době školního zápisu a po nástupu do školy, zjistit, které z nich přetrvávají a na které je tedy nutné se zaměřit v přípravě na školu i při samotném zápise do školy. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, jako je školní zralost a její složky, školní připravenost, školní úspěšnost, školní nezralost a její příčiny. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky školní zralosti dětí pro školní docházku, současný stav problematiky školní zralosti dětí a nejčastější důvody odkladů školní docházky. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém byla zjišťována úspěšnost dětí v jednotlivých činnostech během školního zápisu, a jež byly následně srovnávány s výpověďmi učitelek prvních tříd o schopnostech a dovednostech těchto dětí na počátku školní docházky. Na základě výsledků výzkumného šetření je stanoveno doporučení pro prověřování způsobilosti dítěte pro školní docházku při školních zápisech a návrhy pro podporu problémových oblastí školní zralosti. | cze |
dc.format | 62 s. | |
dc.format | 62 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | školní úspěšnost | cze |
dc.subject | zápis do školy | cze |
dc.subject | vstup do školy | cze |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | school success | eng |
dc.subject | school enrollment | eng |
dc.subject | school entry | eng |
dc.title | Problémové oblasti školní zralosti při zápise a po nástupu do školy | cze |
dc.title.alternative | School Maturity Issues during Enrolment to School and after School Entry | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33586 | |
dc.description.abstract-translated | The aim is to detect problem areas of school maturity of children at the time of school enrollment and after entering school, to ascertain which problems remain, and which problems are necessary to focus on, to prepare for school and during school enrollment. The theoretical part is devoted to the basic concepts, such as school maturity and its components, school readiness, school success, causes of school immaturity. The following describes the diagnostic possibilities of children's maturity for school, and the current state of the problem of school maturity of children and the most common reasons for the postponement of schooling. The practical part presents the results of mixed research, which was determined by the success of the children in various activities during school enrollment. Which were subsequently compared with the testimony of the first grade teachers about the abilities and skills of these children at the beginning of school. Based on these results, the research provided recommendations for the eligibility of a child for school attendance at school enrollment and suggestions to support troubled areas of school maturity. | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |