dc.contributor.advisor | Thein, Ram | |
dc.contributor.author | Jakšl, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:46:56Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:46:56Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31061 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tím, jak společnost vnímá učitele muže v mateřské škole. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje historické souvislosti vzniku mateřských škol a přítomnosti mužů učitelů v Českých zemích. Statistické údaje o přítomnosti mužů učitelů ve školství a především v předškolním vzdělávání v současnosti. V empirické části jsou předloženy výsledky kvantitativního výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jak pohlíží veřejnost na muže-učitele v MŠ. Co je důvodem nedostatku mužů učitelů v předškolním vzděláváni, jak je vnímán přínos muže pro vzdělávání předškolních dětí a vliv muže na pojetí vzdělávání předškolních dětí. | cze |
dc.format | 50 s.(69 105) | |
dc.format | 50 s.(69 105) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | muž učitel | cze |
dc.subject | feminizace školství | cze |
dc.subject | gender | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | male teacher | eng |
dc.subject | feminization of education | eng |
dc.subject | gender | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Vnímání muže učitele mateřské školy společností | cze |
dc.title.alternative | The societal perception of male kindergarten teachers | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 33726 | |
dc.description.abstract-translated | My bachelor's thesis deals with the society´s perception of male nursery school teachers. It is divided into two parts theoretic and empiric. The theoretic part contains historical relations between establishment of nursery schools and presence of male teachers there within Czech countries. Statistical data of presence male teachers in education are involved, particularly in contemporary preschool education. The results of quantitative research are shown in the empiric part that is aimed to discover the society´s perception of male nursery school teachers. The reason for lack of male preschool teachers is analysed as well as the perception of the benefits of male teaching preschool children and the influence men have on concept of early childhood education. | eng |
dc.date.accepted | 2014-04-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |